The Gallery - Re_Generate (mixed by Gavyn Mytchel) (3134)

Skrevet af Sven Andreas Stentoft Jensen, DJz.dk den 19/02-2015 kl. 13:33

The Gallery - Re_Generate (mixed by Gavyn Mytchel) (Trance)

Flere anmeldelser af The Gallery:
  Social Deconstruction

Det er i nogle tilfælde sjældent at et clubbing brand kan fejre 20 års jubilæum, men ikke desto mindre er det lige netop det engelske The Gallery kan i år. Det startede i sin tid op på det nu hedengangne Turnmills, og har i de seneste mange år resideret på Ministry Of Sound i London, hvor de uge efter uge leverer og præsenterer det ene fantastiske line-up efter det andet, som igennem tiden har tilfredsstillet utallige club gængere, og været med til at skabe fantastiske minder og aftener.

Og for at fejre og markere jubilæumsåret, har The Gallery i samarbejde med Enhanced Music så lavet denne Re_Generate compilation, som er mixet af The Gallery’s faste resident dj Gavyn Mytchel. Og til selve kompileringen af tracklisten, har de så bedt nogle af de forskellige andre resident dj’s der har været der igennem årene, om at udvælge et enkelt track hver til tracklisten.

Og lad mig allerede nu sige, at det er en helt igennem fantastisk kompilering/trackliste der her er skabt, og perfekt og virkelig elegant mixet sammen af Gavyn!

Vi lægger ud med de dybe og progressive, lækkert smygende og bevægende toner på ’Lost Highway’ fra Ozgur Ozkan & Nissim Gavriel, i et fedt og flot remix fra Gvozdini. Et helt igennem virkelig sublimt og lækkert åbningsnummer på mixet her, hvorfra vi smukt og elegant glider over i de fantastiske og stemningsfyldte, atmosfære mættede toner og melodier på ’Alquimla’ fra Parker & Hanson, i det sindssygt lækre Andrew Bayer remix, der virkelig har gået sin sejrsgang rundt omkring på clubber, charts og support lister, og når du hører det forstår man fuldt ud hvorfor. Og der fortsættes så kun ufortrødent med at blive disket op med musikalske lækkerier, først med vokalnummeret ’Crashed & Burned’ fra Venom feat. Adina Butar, hvor energien og tempoet langsomt og lækkert forøges lidt, og derefter kan vi så nyde mere fantastisk lyd fra Andrew Bayer, hvor vi besøger ’The District’, der med tunge, slående basslines, electro toner/rytmer og bankende, progressive beats river os fantastisk rundt! Vi rykker heftigt videre på trance noterne med ’Deorum’ fra Dimension, der flot blander pacende og opløftende melodier og flotte, svævende trance kompositioner, og også leverer et helt igennem fantastisk breakdown synes jeg! Efterfølgende rammes vi så af en gigantisk og fantastisk ’Hybrid’ fra Alex Sonata, der perfekt blander progressive house toner/elementer med tunge og rykkende trance noter og kompositioner, og så er breaket også her virkelig bare lækkert og super vildt/flot! Musikalsk perfektion må jeg sige.

Vi tager så en dejlig tur ’Around The Garden’ fra Mino Safy, der bevæger os af sted og rundt i et flot sammensurium af glade, lette og opløftende, lyse trance bevægelser, og nærmest med sommerlige kærtegn og stemninger, minder en flot om at de lysere og varme tider er i vente udenfor. Derefter er det så de militært trampende og tech trance dikterende beats på ’High Roller’ fra Omar Mirza der gør sit indtog, og fejer os energisk og febrilsk af sted på dansegulvet da. Somna kommer så med ’The Discovery’, hvor vi dykker ned i dybe, progressivt slående og rykkende trance sfærer, fyldt med masser af flotte og lækre detaljer og effekter. De energiske og rykkende og techede toner gør igen sit indtog på ’All That Matters’ fra Alexandra Bergheau & Ruben De Ronde. Et flot og virkelig lækkert, stemningsfyldt nummer, der flot og fedt balancerer mellem de mere dybe, tech trance fængende kløfter og så stormfulde, opløftende melodiske trance noter. Næstsidst rammes vi så af de dragende og betagende toner/melodier og kompositioner på ’Remember Me’ fra Hazem Beltagui & Aneym, og det er præcist et nummer man bestemt husker, med sine svævende og bevægende vokaler og lyrik og en gedigen, dundrende produktion fra Hazem, er det uundgåeligt at det ikke bliver siddende i hovedet og ørerne længe efter, og specielt når Gavyn så lader en enkelt stående vokal ’frase’ køre langt ind i mixet til nummeret der følger efter, gør det et virkelig flot og lækkert indtryk. Til sidst får vi så unge Will Atkinson med hans ’Victims’, der med rå musikalsk saft og kraft tager os det sidste nøk opad til den totale ekstase og regenerering her, lækkert blæsende og rivende ens sanser, ører og dansefødder rundt, afsluttende det hele virkelig sublimt!

Konklusion: Jeg skal love for at The Gallery her virkelig giver os en gedigen og lækker regenerering af deres lyd, atmosfære, stemning og navn. Det udføres på perfekt vis med dette flotte og dj håndplukkede mix, som Gavyn på super fed vis smækker sammen til en! Og med tracks der så både rækker/ser tilbage på Gallery tiden og også formår at se frem, er det virkelig en solid og lækker bedrift og compilation der her er begået.

Label: Enhanced Recordings

Køb:
itunesKøb musik til 8,- per nummer på iTunes (åbnes i nyt vindue).apple.com/gb/album/gallery-presents-re-generate/id958012962">https://itunesKøb musik til 8,- per nummer på iTunes (åbnes i nyt vindue).apple.com/gb/album/gallery-presents-re-generate/id958012962

1.Ozgur Ozkan & Nissim Gavriel – Lost Highway (Gvozdini Remix)
…Chosen by Jerome Isma-Ae
2. Parker & Hanson – Alquimla (Andrew Bayer Remix)