Skrevet af Sven Andreas Stentoft Jensen, DJz.dk den 18/05-2010 kl. 19:44

Bobina - Russia Goes Clubbing 2010 (label: New State/World Club Music) (Trance)

Flere anmeldelser af Bobina:
  #Uplifting
  Rocket Ride
  In Trance We Trust 017 (compilation)

Russiske Dmitry Almazov’s  aka. Bobina, er nu klar med den fjerde compilation i serien ’Russia Goes Clubbing’ som også er titlen på den unge herres radioshow, der rundt omkring har fået en del fans og formentlig også har været med til at åbne op for at der for tiden er andre talenter inden for den elektroniske verden fra Rusland som får opmærksomhed og udgivet musik.

Vi lægger ud med en lækker ny sag fra Nic Chagall der med Morning Light indleder løjerne så at sige, og med smukke toner og melodier har fået skabt et super flot progressivt track der rykker en godt rundt, det er dog ikke så lang tid man får af den inden der mixes over til næste track, lidt mærkelig synes jeg og lidt akavet mix i mine ører, men ikke desto mindre får vi et fedt remix fra Ashley Wallbridge af Alone fra Michael Angelo og Solo feat. Denise Rivera på vokalen, smukt og lækkert track med fede effekter og elementer og endnu engang fed remix produktion fra Ashley. Bobina rykker os videre på Intersonic- Lifetime, hvor nogle lidt mere ’tough’ og hårde kicks og lyde sætter ind sammen med melodiske og lidt opløftende synths, fed blanding og et lækkert ’kraftfuldt’ track synes jeg, som rykker i dansefødderne. Bobina selv kommer ind med sin nye single efterfølgende, Angel of the North, med en Sabrina Altan på vokalen, catchy,  lækkert drømmende vil nogen måske synes, i mine øjne alt for cheesy, og egentlig synes jeg det lyder alt for ’poppet’ og kedeligt, skidt desværre. Jason van Wyk retter op på tingene efterfølgende med hans Once Again, en flot produktion der med lækre effekter og beats skaber en rigtig flot atmosfære og svævende energi. Ali Wilson sparker energien ind med Pandora efterfølgende, ren danseenergi til dansegulvet og højtalerne og super fedt track der får hænderne op og smilet frem.
Mr. Pit- This Room Is Not Big Enough indleder vejen til de lidt mere techy og progressive toner i en rigtig fed og skøn sammenblanding må man sige, ’spot on’ fra start til slut her fra Mr. Pit! De dunkende trance rytmer følger Lee Osborne op med på Eight, hvor vi får en ren melodisk og opløftende trance sag med lækre strings og pulserende rytmer inden argentinske Heatbeat sammen med Exit siger Go, og også leverer en opløftende trance sag med nogle dejlige melodiske toner, inden tyske Alex Morph med Wanna Be og sammen med en Michael på vokal viser os hvordan et fedt mandligt vokal track kan skrues sammen, en mandlig vokal som virkelig fænger synes jeg og giver nummeret en rigtig fed karakter der sammen med en lækker melodisk, drømmende og opløftende produktion med lækre detaljer virkelig rykker en godt af sted. Vi tager en tur over Atlanten til USA hvorfra DJ Eco med People i et Rafael Frost remix leverer en omgang læke proggy toner med dybe, effektfulde lyde og toner med lidt mørke og rå attituder samtidig med lidt at en fed computer vocoded vokal sammen med lidt mere opløftende og melodiske toner tilsammen udgør et flot stemningsfuldt nummer.

Næste sag kommer fra DNS Project feat. Johanna på vokal med nummeret Mindful, hvor tyske Ronski Speed har remixet, igen kommer der en lidt mærkelig/brat overgang som undrer mig lidt. Snærende electro lyde, dybe bassline kicks og cool trance toner udgør tilsammen en lækker cocktail som vi her serveres for fra DNS, Johanns og Ronski Speed bag remix knapperne, og det er bestemt ikke dårligt må man sige. Vi bevæger os langsomt mod slutningen og får efter Mindful, Skytech- Comet, et track der også fandt vej til Markus Schulz’ seneste compilation, et sandt festfyrværkeri af både proggy toner, opløftede strings og snærende bassline kicks, det lyder måske som en underlig blanding men for søren det rykker virkelig en rundt! Sander van Doorn- Renegade i et Sean Truby remix er næste sag og vi får en dyster og mørk sag i velkendte musikalske toner fra hollandske Sander, som man i øvrigt kan opleve til dette års Skive Festival. Tracket her var også temaets til dette års Trance Energy i Holland, og det har bestemt nok kunnet rykke nogle folk igennem, et lækkert tema og fede dybe lyde og iørefaldende detaljer serveres for dine øregange her. Poshout- Starfall trykker tempoet yderligere i bund med en god omgang dybe bassline kicks og lidt rå attitude og techy toner, super fedt og ondt.
Så lægger vi stilen om lige pludselig og serveres for Dash Berlin med Never Cry Again, her i et Jorn van Deynhoven remix og til slut Right Face- Spread, og nu må jeg indrømme at kæden hopper af for mig, udover lidt mærkelige/bratte overgange forstår jeg slet ikke trackvalget lige pludselig går over i det her, sammensætningen bliver lidt mærkelig, et svævende og drømmende track med flotte opløftende melodier, men det passer slet ikke ind her.

Konklusion: Desværre en alt for rodet og mærkelig affære der her serveres, selvom mange af numrene herpå er super fede og gode. Men med en tracksammensætning som dette og flow der ikke rigtig er nogen tråd i bliver det virkelig ikke noget kønt at lytte til og til sidst går det helt galt synes jeg. Skuffende og jeg havde forventet noget bedre fra Bobina på denne compilation.

01. Nic Chagall – Morning Light
02. Michael Angelo & Solo feat. Denise Rivera - Alone (Ashley Wallbridge Remix)
03. Intersonic - Lifetime