DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DeeJay Talk

Løn for DJ / Producer klub gig

Skrevet af Peter
den 28/05-2018 kl. 13.21

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej allesammen!

Jeg er ved at budgettere for at gøre mig selvstændig som DJ / Producer. Så vidt jeg har forstået, kan man som "pladevender", dvs. DJ, som spiller andres tracks, tjene 2.000 på en aften. På en club, vel at mærke!

Hvis man derimod selv producerer kan det ligge på 3-6.000 pr. aften, hvis man er uprøvet, og 9-10.000, hvis man er gammel i gårde.

For det første: Kan i bekræfte de tal?

For det andet: Kan man tjene 3-6000 på en aften som DJ / Producer, uanset om man spiller egne tracks? Eller kræver det, at man kan levere et helt sæt med egne produktioner?

3 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 3
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Løn for DJ / Producer klub gig

Skrevet af Jesper
den 17/06-2018 kl. 14.18

Stem op 0 Stem ned 0

Kan ikke bekræfte de tal

DJ Holm
https://soundcloud.com/dj-holm

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Løn for DJ / Producer klub gig

Skrevet af Jesper
den 17/06-2018 kl. 14.18

Stem op 0 Stem ned 0

Kan ikke bekræfte de tal

DJ Holm
https://soundcloud.com/dj-holm

Positive stemmer

Niclas

Vis alle
Negative stemmer

Svar #3: Løn for DJ / Producer klub gig

Skrevet af Thomas
den 27/06-2018 kl. 19.27

Stem op 1 Stem ned 0

"Jeg er ved at budgettere for at gøre mig selvstændig som DJ / Producer. Så vidt jeg har forstået, kan man som "pladevender", dvs. DJ, som spiller andres tracks, tjene 2.000 på en aften. På en club, vel at mærke!"

Det kan variere rigtig meget efter hvor det er, hvem du er og hvor dygtig du er. Nogle diskoteker i visse netværk giver 130-180 i timen hvidt, andre steder betaler deres dygtige DJs 250-500 i timen. Men det tager år at komme derop eller talent blandet med netværk.

"Hvis man derimod selv producerer kan det ligge på 3-6.000 pr. aften, hvis man er uprøvet, og 9-10.000, hvis man er gammel i gårde."

Du tager helt og aldeles fejl. At du laver musik hjemme i soveværelset på en PC gør ikke at du automatisk får de beløb.

"For det andet: Kan man tjene 3-6000 på en aften som DJ / Producer, uanset om man spiller egne tracks? Eller kræver det, at man kan levere et helt sæt med egne produktioner?"

Du skal have skilt de ting her ad. En producer laver musik, en DJ spiller musik - en artist gør begge dele. Men det kræver at du enten laver et stort hit du kan turnere landet rundt med, eller at du langsomt bygger dit navn op med solide tracks og kan spille som "Provins-kendt" DJ for lidt højere beløb i håb om at trække lidt flere end på en normal aften. Disse artister får alt mellem 5000 og 100000 på en aften. Og ja, dem af de dyre er de som har haft HITS.

3 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 3
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR