DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lyd-teknik

Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 03/07-2016 kl. 21.39

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hey

jeg skal ud og have nye højttalere men jeg kan ikke bestemme om hvad for nogle jeg skal have jeg har fundet frem til to sæt inde fra min prisklasse, mit budget ligger på maks 3500, som det ene sæt koster.

1 sæt: http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=38_40_127&products_id=19532
2 sæt: http://www.thomann.de/dk/peavey_messenger_pro_15_mkii_4_ohm.htm

Tak for hjælpen i må meget gerne skrive forlemper og ulemper ved begge sæt

13 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 03/07-2016 kl. 22.24

Stem op 0 Stem ned 0

Lån eller lej til de første par gigs og køb så noget ordentligt, I særdeleshed discoworld sagerne er enormt langt fra "proff" og lyder temmelig grimt,

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 03/07-2016 kl. 22.42

Stem op 0 Stem ned 0

Okay så du ville vælge Peavey højttalerne imellem de to her?

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Positive stemmer

Søren

Vis alle
Negative stemmer

Svar #3: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Steen
den 03/07-2016 kl. 22.59

Stem op 1 Stem ned 0

Hej Mathias.
Peavey er det bedste, når du lige skærer buddet til KUN de to muligheder.
MEN: Som Søren også skriver, så kan ingen af kasserne levere et fuldt disko tryk til en fest, medmindre i kun er 30-50 gæster.
Gør som vi andre har gjort fra starten: Lej højttalere ved kolleger i nabolaget (Srlyd, Larmoglamper og andre,f.eks mig.), indtil du har råd til at købe en god brugt front selv.
Det giver to point: 1: Du leverer en bedre lyd end med de to muligheder og 2: Når du så har råd, får du en bedre front, som du kan være glad ved, og lave mange jobs fremadrettet.
Måske kan du endda leje en front ind i dit område, som kan blive til salg, og så kender du den og ved, hvad du får.

Steen Engbjerg - www.nightflight.dk
Lyd og lygter siden 1977.

Positive stemmer

Steen

Vis alle
Negative stemmer

Svar #4: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 03/07-2016 kl. 23.07

Stem op 1 Stem ned 0

Det sagde jeg ikke. Men kasser fra Discoworld plejer med nogenlunde sikkerhed at repræsentere det allerværste. Kender ikke Peavey'erne og kan derfor ikke anbefale dem. Tag lige og lyt på tingene først. Der findes skam kina-grej der ikke er så værst. Ellers er brugtmarkedet her på sitet ikk' så ringe. Styr uden om David Bisgaards ualmindeligt inspirerende priser og find noget til spiselige priser. Der er set voldsomt kapable anlæg til særdeles fornuftige priser ind i mellem. 3500 er dog i den størrelsesorden man køber kabler for, når man skal have suppleret. Eller kan få et par gode brugte bund eller topkasser for. Derfor - lån eller lej til dine første gigs, i stedet for at købe noget skidt.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 03/07-2016 kl. 23.31

Stem op 0 Stem ned 0

Ergo der skal lidt mere guld til at det bliver sjovt. Mankan så være heldig at få noget fint syet sammen for fornuftige penge. Har lige været afsted med et system bestående af et delefilter købt her på sitet sammen med et par MACH også herfra, sammen med to bunde + to bunde fra DBA.dk. Det duede ganske fortræffeligt men kostede en klat mere end 3-4000. Har to toppe stående der koster omkring dette beløb, temmelig brugte. Men de klarer sig ringe uden hjælp fra bundkasser.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #6: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 06/07-2016 kl. 23.20

Stem op 0 Stem ned 0

Okay, tak for svar, hva så hvis at jeg lige går et par tusind op i pris, hva synes i om dem så? selvom de brugt

http://www.dba.dk/top-full-tange-hoejtaler-mach/id-1023434075/

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 07/07-2016 kl. 02.20

Stem op 0 Stem ned 0

Mach kender jeg kun for noget godt. Lidt træls filtrene er pillet ud, med mindre du har to amps + elektronisk delefilter.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #8: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 07/07-2016 kl. 19.45

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Søren

Tak for svar igen, tror du ikk at det er til at sætte de filter i igen? De medfølger jo i handlen👍🏼
Men hvad for et delefilter vil du anbefale hvis jeg skulle forsætte på hans måde som han gør det på?

Jeg har en Yamaha 2500S forstærker den burde vel være stor nok til at kunne trække diskanterne så? Så er det bare en til mellemtonen jeg skal have fat i, og hva vil du foreslå der? Inden for en rimelig prisklasse?

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #9: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 07/07-2016 kl. 20.20

Stem op 0 Stem ned 0

Er ved at lære min Behringer DCX 2496 at kende. Jeg (og andre) synes den er temmelig god til prisen. Min er købt brugt, og jeg synes klart den yder godt. Mach kasserne kan tåle temmelig meget power, så jeg ville i dit tilfælde bruge din Yamaha til toppen og så bruge QSC GX7 (er meget glad for min egen, som er en lidt ældre PLX3602 er det vist - yder vildt godt og vejer lidt). Eller evt Yamaha P7000 for nu at blive der. Få en god flightcase sådan du kan passe på tingene.

DCX'en burde kunne håndtere hvad du har brug for. Hvem der kan hjælpe med bedste settings ved jeg ikke. Men der er nogle ret kapable fyre herinde der er ret skrappe i den slags. Jeg er stadig simpel amatør udi anvendelsen af digital speaker managment. Kender ikke de der Mach kasser, men ved at mine - i den henseende små bitte - Mach 127i, spiller endog meget højt, når de lige lader et par dedikerede bass-kasser spille det dybe. Har du først DCX'en kan du senere udvide med et sæt bundkasser eller to under de der MACH og så sparker tingene virkelig røv. DCX kan køre som både to og trevejs stereo.

Her på sitet er der en 6 år gammel P7000S til salg. En ny koster 5291,- hos Thomann, så prisen skal nok forhandles temmelig kraftigt vil jeg mene

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #10: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 07/07-2016 kl. 20.49

Stem op 0 Stem ned 0

Okay,

Har to stk 18"" bundkasser allerede, og en IMG stage Line den helt store forstærker til at trække dem.

Ja har godt set den, er det den der står til 4000 her inde jeg har godt tænkt tanken selc at det var en vild pris han havde gang i der👎🏼

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #11: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Søren
den 07/07-2016 kl. 21.17

Stem op 0 Stem ned 0

Jon siger den store serie fra IMG ikk' er så ringe endda. Jeg har en flok af de mindre og de er så ikke så meget ved. Hvis de Mach'er er som jeg tror, skal det være nogle temmelig hidsige 18'ere hvis de skal matche. Men der kan du også med DCX'en lave numre, som f. eks lade MACH'erne gå helt ned, og så centeropstille 18'erne og kun hjælpe i det helt dybe - hvis de ellers kan. Centeropstillet burde det give dig en fin basdækning.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #12: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Mathias
den 07/07-2016 kl. 23.11

Stem op 0 Stem ned 0

ja okay, nu begynder det at blive noget advanceret?

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #13: Hjælp til nye højttalere står imellem to sæt??

Skrevet af Jon
den 08/07-2016 kl. 09.17

Stem op 0 Stem ned 0

Mathias Larsen skrev:
Okay,

Har to stk 18"" bundkasser allerede, og en IMG stage Line den helt store forstærker til at trække dem.

Ja har godt set den, er det den der står til 4000 her inde jeg har godt tænkt tanken selc at det var en vild pris han havde gang i der👎🏼

Hilsen Mathias Larsen
TheCrazyDisko

Sådan et sæt her som top over et sæt 18", så er du kørende ret godt. Og de spiller også OK uden subs.
http://www.thomann.de/dk/yamaha_c_115_v.htm?ref=search_prv_1_2

En Yamaha P7000S er en optimal amp til at trække disse. De har en EQ funktion som er netop optimeret til ovenstående højttalere, og derfor et godt match.

2x15" kasser som Mach 156 er fede nok til større gigs (prisen på 3K stk. er ganske fin), men virkelig ikke ret sjove at have med at gøre under små forhold, og hvis trapper osv.
Aktiv deling er altid optimalt - et must på store setups, men det kræver som sagt flere amps og elektronisk delefilter. Så løber prisen også op, og mere kompliceret, hvis man ikke er så teknisk.

Mvh. Jon Pejtersen
www.dpaservice.dk

13 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR