DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lyd-teknik

Ballister VS TSW-718/721

Skrevet af Thomas
den 28/06-2016 kl. 00.40

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej drenge!
Jeg syntes der er en del snak om Ballister VS 718/721.. NU syntes jeg der skal laves et emne om samme. Hvad er jeres erfaringer? Fordele og ulemper ved begge kasser (F*ck prisen) Og jeg er bedøvende ligeglad om den er blå eller sort så vi snakker ren lyd!

Har hørt meget godt om ballister dog aldrig i virkeligheden, og 721 har jeg hørt både 8-12 og 24 sammen. Drevet til PEAK. Og som ung lyd mand, kan man ikke andet end at trække på smilebåndet når der står 24 stk 21" og bliver banket af 8 Lab FP-6400. De dB er sjove at lege med.. Vi snakker MINDST 6 kasser pr side

Glæder mig til at høre inputs!

Mvh
Thomas Lassen

4 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 4
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Ballister VS TSW-718/721

Skrevet af Leif
den 30/06-2016 kl. 17.02

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Thomas. Jeg tror du skal prøve at få dit emne belyst i nogle af de store PA-fora. Der er ingen almindelige diskoteker, som har meget erfaring med så voldsomme setups. M.v.h. Leif

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Ballister VS TSW-718/721

Skrevet af Thomas
den 30/06-2016 kl. 23.37

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Leif.

Nu ved jeg at der er et par stykker der har denne erfaring i lille Danmark, og det var egentlig dem jeg sigtede efter..
Men ja Store PA fora kunne være en idé men prøver her i første omgang!

Dårlig lyd er bare for få dB

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: Ballister VS TSW-718/721

Skrevet af Louis
den 02/07-2016 kl. 13.18

Stem op 0 Stem ned 0

Ikke helt uenig med at dårlig lyd er for få dB
Men manglende headroom er kun en del af problemet.

Det kan også være dårlig spredning, forkert delay etc.
Så selvfølgelig højtaler designet, jeg kan simpelthen bare ikke lide 2vejs toppe, derfor sværger jeg til designs som turbosound & funktion one, de har også god kontrol over mellemtone spredningen fra deres dedikerede mellemtone horn og da disse går så højt op undgås den forfærdelige forvrængning omkring 2,5-4khz som der typisk er på 2" horn.
Jeg er dog ikke mærkedyr, jeg er glad for meget andet, fællesnævneren er hver gang dedikeret mellemtone med kontrolleret spredning ned til ca. 250hz, fx. MACH slingshot, SRT nucleus, Xtro speaker, Orbit 4 er nogle af de kasser jeg har ud over turbo & F1.
Whow, sikke en samling jeg har

Apropos meget bund kører jeg nogle gange 24 stk moddede tt1000 med fane 18-1500 enheder i -Det virker sgu meget godt, men har en drøm om at bygge 24 invader cabs
Glæder mig til at prøve 4 tsw721 som er på vej ind af døren...

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Ballister VS TSW-718/721

Skrevet af Thomas
den 02/07-2016 kl. 14.01

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Louis!
Hvis jeg ikke tager helt fejl så er vi fælles venner med Michael Larsen fra Måløv..

Hvis det er rigtigt så er jeg knægten fra jylland med Martin systemet
Jeg er helt enig i din første udmælding, det er bare et sjovt slogan til at skabe lidt diskussion. Intet mening i det overhovedet.

Jeg har 1" på stort horn og en 12" nedenunder i front horn med phaseplug i så jeg kunne ikke være mere enig. Oooog så lige en 18" horn med refleks porte nederst i kassen så der ikke er et kæmpe hul fra 100-200 hz ca.
Jeg har hørt både slingshot og TSW 780 og 760 sammen med 721. Hvis det er indstillet ordenligt så spiller sådan 4 760 og 4 721 pr side satme sødt.

Jeg har hørt lidt om de moddede tt1000. Da jeg sagde til Michael at jeg ikke syntes at sådan nogle gamle Fane horn de sagde nok i forhold til andre kasser der fortalte han mig jo så også at det ikke var originale enheder i.. Hvis jeg kommer til Sjælland med anlæg en dag så lad da vores veje mødes over en cola eller en øl til noget god snak.
Har du erfaring med ballister? På papir syntes jeg den er noget overlegen til 721..

Mvh
Thomas Lassen

4 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 4
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR