DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DJ-udstyr

DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Emil
den 15/09-2015 kl. 13.04

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej folkens!
Vi står og skal til at skifte vores CDJ800+DJM600 pult ud med en controller.
Her er mit spørgsmål:
Hvad er bedst - DDJ-SZ eller XDJ-RX? Og hvordan er de, sammenlignet med CDJ2000+DJM900 eller DJM800?
Håber i kan hjælpe

7 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 7
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Viktor
den 15/09-2015 kl. 14.21

Stem op 0 Stem ned 0

Skal starte med at sige at jeg ikke har haft fingrene i nogen af disse 2 modeller i virkeligheden, men har nørdet lidt på nettet.

Generelt er de controllere der slutter med Z samme størrelse som CDJ og betegnes professionelle controllere mens de der slutter med X betegnes performance controllere og er lidt mindre. Altså er DDJ-SZ den største af de to og den som er tiltænkt professionelt brug. Når det så er sagt er det to meget forskellige controllere som er svære at sammenligne.

DDJ-SZ kører med Serato mens mens XDJ-RX kører med Rekordbox og umiddelbart virker det jo lidt som om at Pioneer satser på at anvende recordbox fremadrettet til deres controllere med lanceringen af DDJ-RZ og DDJ-RX.
Det fede ved XDJ-RX er helt klart at den kan anvendes uden en computer, om dens interface så rent faktisk fungerer og om man kan søge på sange osv. det har jeg ingen ide om, men lækkert ser det ud i videoen.

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig også at overveje DDJ-RZ og DDJ-RX.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Carsten
den 17/09-2015 kl. 12.18

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg har en XDJ-RX og er enormt imponeret over den, så jeg kan varmt anbefale den.
Min normale pult er 2000 Nexus afspillere med 900 Nexus mixer, men jeg gider ikke slæbe den tunge pult med på job, når jeg kan nøjes med en XDJ-RX.

_____Carsten And______
Ridderen af den runde pult

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Ernst
den 18/09-2015 kl. 18.50

Stem op 0 Stem ned 0

Hvordan er den og søge på Carsten ?

Jeg tænker på hvis man har et stort katalog som mobil dj og ikke bare spiller ud fra en "sætliste" ?

Mvh Ernst

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Carsten
den 18/09-2015 kl. 20.06

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg ved ikke helt hvad du mener med søgning. Jeg har 600-700 Gb musik med og jeg min musik liggende i faste mapper, så jeg ved præcis hvor min musik er. Det skal siges at jeg også altid har min MacBook med, så jeg evt. kan søge på den.

Hvis alt dit musik er overført via Rekordbox og du har 100% styr på ID3-taging, så er det pisse nemt.
Jeg bruger ikke sev altid playlister i Rekordbox, for der kan kun være 1000 numre i hver.

_____Carsten And______

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Ernst
den 18/09-2015 kl. 23.01

Stem op 0 Stem ned 0

Ingen problemer med ID3 tagging her, men jeg tænkte mere på hvis nu der er en som kommer og spørger efter et nummer med f.eks. Queen som man ikke lige har styr på om ligger i den ene eller anden mappe og på den måde kan finde hurtig frem, eller om det ligger på en opsamling og man ikke lige er klar over hvor.

Så er det jo dejlig nemt f.eks. i Traktor eller Serato og så bare søge på Queen og på den måde få en liste over dem og vælge derfra.

Jeg ved ikke om det gav en ide om hvad det er jeg spørger på?

mvh Ernst

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #6: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Carsten
den 19/09-2015 kl. 02.31

Stem op 0 Stem ned 0

Du søger på den, på præcis samme måde, som du gør med en CDJ-2000.

Som i dit eksempel skal bruge en sang fra Queen, så går du bare ind i "kunstner" og bruge drejeknappen til at finde Q. Her ligger alle de sange, som du har med Queen i dine spillelister. Både på tværs af forskellige albums, løse sange og opsamlinger.

Du kan også bare søge på sangtitel, genre, albumtitel, kommentar o.s.v. med drejehjulet. Jeg synes det er mega nemt, men jeg kan også huske hvor jeg har 99% af det musik jeg spiller. Det er kun ved de lidt mere sjældne ønsker, at jeg må søge lidt.

Det skal siges, at jeg aldrig har brugt selve tastaturet, så det ved jeg ikke hvordan er. Håber det hjælper dig lidt.

_____Carsten And______

Positive stemmer

Carsten

Vis alle
Negative stemmer

Svar #7: DDJ-SZ vs XDJ-RX

Skrevet af Ernst
den 20/09-2015 kl. 14.48

Stem op 1 Stem ned 0

Jo tak, det hjalp at få specificeret lidt mere ud.

Mange tak Carsten.

7 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 7
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR