DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DeeJay Talk

Dj'e hvidt

Skrevet af Anders
den 24/06-2015 kl. 18.11

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej derude!
Jeg skal til at indgå et samarbejde med et stort dansk firma og skal spille til deres events. Jeg har oprettet mit eget firma, som skal fungere sådan at de betaler mig over min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har oprettet CVR nr.

Det jeg gerne vil vide er hvordan det skal foregå når man er dj?

Er det honorar eller faktura der skal indsendes? Skal det momsregistreres eller bare indgå i min årsopgørelse?
Samtidig vil jeg også gerne høre om det er nemmest at oprette en seperat firmakonto? i forhold til at køre det over privatkontoen.

Håber nogen kan hjælpe lidt med erfaringer.

mvh

1 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 1
Gå til side: 1

Positive stemmer

Kjell

Vis alle
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Svar #1: Dj'e hvidt

Skrevet af Thomas
den 25/06-2015 kl. 14.10

Stem op 1 Stem ned 0

DJ ydelsen er ligestillet med musiker og "kunstnerisk fremførelse" og er momsfritaget. Så hvis du kun skal dj'e og ikke har andre momspligtige aktiviteter (udleje anlæg mv.), så er er momsregistreringen overflødig.

Jeg plejer at gøre det, at jeg sender en faktura på arrangementet (både med og uden anlæg), hvor på mit CPR nummer fremgår til virksomheden.

Når årsopgørelsen så skal laves, laver jeg et lille regnskab med indtægter og udgifter (indlejning af anlæg, køb af musik etc.) og "overskuddet" indberetter jeg så i "Honorar"-feltet.

Hvis du vælger at oprette en momsregistreret virksomhed, så er det klart nemmest, at have en særskilt konto til dette, så din privat- og firma økonomi er adskilt.

Husk at hvis du momsregistrerer dig, er du også forpligtet til at lave momsregnskab og indberette dette. Og hvis du alligevel ikke kan pålægge moms på dine ydelser er gevinsten meget lille...

http://www.lounge-dj.dk
http://www.facebook.com/loungedj

1 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 1
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR