DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DeeJay Talk

Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Kasper
den 13/05-2015 kl. 16.42

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Jeg er blevet konfronteret af en hel del gæster siden nytår. Som syntes at DJ´s har det meget nemt idag. Deres syn på en DJ er stadig en gammel pladevender som er godt rap i replikken. Og ikke en DJ som enten kigger på en pc eller ned på sine afspillere.

Jeg har jeg lejet en 2000 pult ind til nogen større ungfester (18-25 år) Men idet man sætter usb stikket i og køre en del hot cues. Eller på anden måde benytter sig af effekter på sin mixer siger den sædvanlige skare som altid er at finde ved pulten at det er for nemt at være DJ i dag?

Og jah tingene er da blevet nemmere. Mange nye ting er kommet til inden for de sidste 10-15 år. Hot Cues, USB Stick, controller med auto sync. Og så videre og videre.....

Er der andre der får samme respons? Jeg har endda modtaget flere gæster i Jomfru ane gade der også bare tror det er at trykke play og så læne sig tilbage? Er magien ved at være væk omkring DJ´s ? Og jah syntes folk selv det blevet nemmere?

Eller tror i bare folk har svært ved at følge med tiden?

Mobil Disko Happy Life
We Bring People Together

13 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Michael
den 13/05-2015 kl. 17.03

Stem op 0 Stem ned 0

jeg har kun positiv respons, men har os stadig omkring 2000 skiver med ude!! og ja, ingen tvivl om det er blevet nemmere og billigere. hører tit fra unge/nye Dj's de lige har hentet dancechart'en ned inden de kørte hjemme fra.... har sågar set en der står og spiller online, så de kan streame det løbende. det er sku ikk som i goe gamle dage

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Kasper
den 13/05-2015 kl. 17.13

Stem op 0 Stem ned 0

Michael Sylvster Thomsen skrev:
jeg har kun positiv respons, men har os stadig omkring 2000 skiver med ude.

Flere og flere spørger faktisk efter DJ´s med Cdér. Jeg har også selv en støre plade samling, som ofte ryger med på vejene. Men kan det passe at folk hellere vil have en ¨Gammeldags¨DJ end en mere moderne og trend Dj ?

Mobil Disko Happy Life
We Bring People Together

Positive stemmer

Kasper
Brian

Vis alle
Negative stemmer

Svar #3: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Michael
den 13/05-2015 kl. 17.32

Stem op 2 Stem ned 0

jeg er stadig meget trendig køre det nye musik på harddisk. men tror det er fordi jeg ikk står og kigger ned i en pc konstant, har set dj's der ikk har noget kontakt med publikum, fordi de ikk flytter øjnene fra cpu'en. jeg synger og hopper med på alt jeg spiller.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Michael
den 14/05-2015 kl. 01.25

Stem op 0 Stem ned 0

Er det blevet for nemt at være DJ?
Svar. Ja det er det.

Er det blevet billigere?
Svar, ja det det det. Det koster kun en brøkdel af hvad det kostede da jeg startede og før mig sikkert endnu mere, men det er udviklingen.

Hip hurra for de programmer med synq function, selv om jeg ikke syntes det er det helt same kunstværk som at køre med skiver. Min mening og har været oppe flere gange og vi bliver aldrig enig..hehe

Positive stemmer

erwin
Jesper

Vis alle
Negative stemmer

Svar #5: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Jonas
den 14/05-2015 kl. 20.29

Stem op 2 Stem ned 0

Nej det er stadigvæk svært at være dj!

Derimod er det blevet for let at være jukebox og skide håndværket et stykke, bare man får fisse, fri bar og "fame".

www.soundcloud.com/Azpecialguest
www.facebook.com/Azpecialguest

Positive stemmer

Kenny

Vis alle
Negative stemmer

Svar #6: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Peter
den 15/05-2015 kl. 07.00

Stem op 1 Stem ned 0

Hvis man er i stand til at spille den musik som kunden vil høre, så tror jeg at langt de fleste er 100% ligeglade om man så brugte en brødrister til at afvikle fra.

Snobberiet er stort indenfor dj-kredse, en slags pikmålingskonkurrence.

MVH Peter Hvedstrup - www.disco-flex.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Morten
den 15/05-2015 kl. 09.03

Stem op 0 Stem ned 0

Det er klart blevet nemmere at være dj, hvis man kigger på "the basic stuff" Dvs ens søgemuligheder blandt musiknumre. Men ellers giver den nye teknologi, bare flere muligheder og derved er kravene bare rykket sig. Det med at bruge sync, er jo bare endnu en mulighed for mere kreative mix. Basalt set vil jeg ligesom Peter mene, at kan man spille den rigtige musik på det rigtige tidspunkt er kunden ligeglad med og man afvikler fra cd-usb-pladespiller eller brødrister😄

TRAP...

Positive stemmer

Jacob

Vis alle
Negative stemmer

Svar #8: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Thomas
den 15/05-2015 kl. 12.05

Stem op 1 Stem ned 0

Nogle ting er blevet nemmere ja, men til gengæld har kravene til en dj også flyttet sig.

Når mange tænker, at det er blevet for nemt, så er det fordi nogle dj's netop ikke udvikler sig, er kreative og adskiller sig fra andre. De følger blot dagens hitliste og gæsternes ønsker slavisk, og så kan jeg godt forstå, at folk syntes det er for nemt. Så er det jo netop bare en gut, som er sat til at passe musikanlægget imens de andre fester.

Det som mange burde gøre for at adskille sig fra mængden, er selv at sætte den musikalske retning når de spiller, styre festen i stedet for at lade sig blive styret, og ikke mindst bruge tid på at finde unikke tracks af høj kvalitet som kan overraske og som andre ikke spiller (eller kun ganske få). Det er for mig essensen af at være DJ.

Og man må gerne være nørdet (man er jo musiknørd) og stå og kigge i sin pladekuffert/computer/whatever. Så længe man formår at spille det rigtige musik, skabe festen og den rette stemning, så behøver man ikke stå med armene i vejret hele tiden, puste badedyr op, kaste med lagkager eller crowdsurfe i en gummibåd - hvilket i øvrigt blot er elementer, som skal kompensere for dårligt musik valg

http://www.lounge-dj.dk
http://www.facebook.com/loungedj

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #9: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Jesper
den 16/05-2015 kl. 12.42

Stem op 0 Stem ned 0

Thomas Jespersen skrev:
Og man må gerne være nørdet (man er jo musiknørd) og stå og kigge i sin pladekuffert/computer/whatever. Så længe man formår at spille det rigtige musik, skabe festen og den rette stemning, så behøver man ikke stå med armene i vejret hele tiden, puste badedyr op, kaste med lagkager eller crowdsurfe i en gummibåd - hvilket i øvrigt blot er elementer, som skal kompensere for dårligt musik valg

Det er heldigvis så dumt og uvidende sagt, at man slet ikke behøver kommentere det... så det lader jeg bare være med...

Venlig hilsen, Jesper Brock
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #10: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Thomas
den 16/05-2015 kl. 15.50

Stem op 0 Stem ned 0

Jesper Brock [Forum administrator] skrev:
Det er heldigvis så dumt og uvidende sagt, at man slet ikke behøver kommentere det... så det lader jeg bare være med...

Venlig hilsen, Jesper Brock
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk

Haha, men til gengæld er dit bidrag til debatten både vidende og intelligent

Mit argument for at sige som jeg gør, er at jeg har set og hørt rigtig mange DJ's både nationale og internationale (både i DK og i udlandet), og dem der har leveret de bedste DJ sets, er ikke dem som sætter et nummer på og stikker armene i vejret indtil nummeret løber ud. Men fair nok, hvis du er mere til gøgl og spas, så fred være med det

http://www.lounge-dj.dk
http://www.facebook.com/loungedj

Positive stemmer

Kasper
erwin

Vis alle
Negative stemmer

Svar #11: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Tim
den 17/05-2015 kl. 16.35

Stem op 2 Stem ned 0

Er det blevet lettere synes de? Nu skal man både i BR efter balloner og i lagkagehuset inden man skal på gig, og poste på alskens sociale medier midt i sine sets, så ens venner kan se hvor sej man er. Der er mange ting at koncentrere sig om. Jo jo

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #12: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Jon
den 17/05-2015 kl. 23.38

Stem op 0 Stem ned 0

At Kalde sig DJ er nemt nok.
At Være en (dygtig) DJ er naturligvis stadig en udfordring. (som det skal være).

At man laver sjov og spas med publikum har intet at gøre med at være en DJ. Det kaldes at underholde. Kan man begge dele, er det en jo fordel i særligt mobil-DJ branchen.
Deraf fordelen ved at være flere på jobbet.

Til dem som gerne vil udvikle deres DJ Skill:
Glem sociale medier og alt andet ligegyldigt, som ikke kan hjælpe jer med "udfordringen" I står over for når I spiller. Vær rigtigt TILSTEDE !

De gange der er tid til at stikke armene i vejret når det hele rykker, er blot en af de fede ting ved at være DJ. At man selv viser engagement til musikken er altid godt

Mvh. Jon Pejtersen
www.dpaservice.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #13: Er det blevet for nemt at være DJ?

Skrevet af Jacob
den 18/05-2015 kl. 11.40

Stem op 0 Stem ned 0

Thomas Jespersen: Jeg forstår hvad du mener, - og du har fuldstændig ret! Bevares, det er da tilladt at vise engagement og vise at man også selv synes det fedt, det man spiller. Men du har fuldstændig ret i, at nogle bare kompenserer for manglende evner bag komfuret ved at pifte og stikke armene i vejret. Det ser man efterhånden tit, - blandt andet til seneste DDJA (så det kun i TV).

13 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR