DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DeeJay Talk

Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Marc
den 09/10-2014 kl. 18.31

Positive stemmer

Bent
Nicolai

Vis alle
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hey alle..

Dette kommer sikkert til at lyde som et surt opstød men jeg har nu gentagende gange oplevet at komme steder hen hvor der står en (såkaldt) DJ og spiller musik fra Spotify..
Jeg syntes det er lidt at ødelægge branchen når dette finder sted og man hører argumenter som "så kan jeg altid tilfredstille mine kunder" eller "jeg har/gider ikke bruge tiden på at holde en opdateret musiksamling"..
Det virker lidt som om at nogen folk gerne bare vil tjene penge uden egentligt at have interesse for musikken og teknikken bag det at være DJ..

Jeg ved ikke om det bare er mig der syntes det er forkert, men vil da gerne hører både for og imod brug af Spotify..

38 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2 3

Positive stemmer

Carsten

Vis alle
Negative stemmer

Svar #1: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Kenneth
den 09/10-2014 kl. 20.35

Stem op 1 Stem ned 0

Kan sagtens følge dig.

Jeg tænker bare, var dem du har hørt så dårlige?
Eller kunne de rent faktisk holde en fest...

Jeg bruger selv masser af tid på at holde mig opdateret. Og gør det for at finde de skæve og fede numre som "de nye" dj's ikke lige finder før de er blevet populære.
Jeg ser det mere som en udfordring til mig og mine kvalifikationer på at være skarp...

Men er helt enig i af branchen bliver udfordret dagligt

Ti6eR
Runner Up MODJO DeeJay Battle 2010.

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Svar #2: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Marc
den 09/10-2014 kl. 21.07

Stem op 0 Stem ned 0

Ja dem jeg har set kunne sagtens holde folk på gulvet.. Det går mig bare lidt på at måden de holder fest på ødelægger det for os andre der bruger en masse tid og kræfter i hvad jeg ser som en hobby..
Det der definere en DJ er jo bl.a. hans personlige musiksamling som han har brugt år på at opbygge og hans teknikker i forbindelse med de mix han laver.. Men når de gør det gennem spotify kan man jo ikke snakke om mix og det er jo den samme musiksamling de alle har.. Så forsvinder hele konceptet ved at være DJ..

Positive stemmer

Kjell

Vis alle
Negative stemmer

Bent
Nicolai

Vis alle

Svar #3: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Michael
den 09/10-2014 kl. 21.25

Stem op 1 Stem ned 2

Hvordan kan man ødelægge Dj-hvervet ved at bruge spotify...??

Den vigtigste opgave som Dj er at servicere sin kunde på den bedst tænkelige måde.
Så er det ligemeget hvor god man er til at mixe og hvordan man spiller musikken. Bare kunden har en fest. Ved godt det lyder kedeligt i nogles ører.
Men når man spiller til så forskellige fester og mennesker som man ofte gør som mobildiskotek, så kommer der rigtig mange forskellige ønsker. Skal man købe alle de ønsker bliver det sgu en underskudsforretning.....før itiden brugte jeg ikke spotify og sagde til mine kunder/gæsterne at jeg kunne finde noget tæt på deres ønske. Jeg ville ikke købe 15-20 nye sange hver aften, som jeg kun spiller 1-2 gange.....og jo der kommer sgu så mange ønsker når man spiller for aldersgrupper på 18-70 år.
Men jeg er serviceminded, så min vigtigste opgave er at betjene min kunde så godt jeg overhovedet kan...derfor bruger jeg spotify....men jeg er også bare "røvballe-dj" og bruger ikke så meget tid på mix

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Oscar
den 09/10-2014 kl. 22.03

Stem op 0 Stem ned 0

det såkaldte jack stick bruger jeg på de inkeldte sange jeg ikke lige har i biblioteket, mobilen i og så er den skid slået...

Positive stemmer

Jacob
Marc
Hans
Tim
Bent
Mie

Vis alle
Negative stemmer

Svar #5: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Thomas
den 09/10-2014 kl. 22.17

Stem op 6 Stem ned 0

hvis det er en underskuds forretning at købe 15-20 numre til en fest så mener jeg man prisdumper, kig nu indad, så har i jo ikke sat prisen så det kan løbe rundt, tvivler på at det overhovedet er lovligt at fremføre musik via spotify (uden jeg har sat mig ind i det) har dog aldrig oplevet at det var nødvendigt at købe så meget musik, det tyder på at man ikke har brugt tid og rescurser på at opbygge en ordentlig musik samling i første omgang, men hvad ved jeg, har kun spillet i 20 år, det hele er stadig så nyt

Positive stemmer

Negative stemmer

Bent
Mie
Nicolai

Vis alle

Svar #6: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Michael
den 09/10-2014 kl. 22.29

Stem op 0 Stem ned 3

Underskudsforretning var måske også lidt en overdrivelse....gider bare ikke spilde flere penge på musik jeg kun bruger en gang.
Men giver dig ret i at det nok ikke er lovligt, men så længe jeg kan servicere mine kunder og spille lige præcis de snage de vil høre, vil jeg bruge spotify. Og jeg har en rimelig stor musiksamling som er samlet gennem de sidste 20 år. Men langtfra alt og derfor stadig mange ønsker...både nyt og gammelt jeg ikke har

Positive stemmer

Marc
Anders
Bent

Vis alle
Negative stemmer

Svar #7: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Thomas
den 09/10-2014 kl. 22.36

Stem op 3 Stem ned 0

jeg spiller RIGTIG mange mobiljobs, så jeg regner med at vi bliver udsat for meget af det samme, og det handler om MAX 2-3 numre der skal købes af og til hvis du ellers bare sørger for at holde dig rimeligt opdateret, jeg ser det slet ikke som et problem at lige hente nummeret på itunesKøb musik til 8,- per nummer på iTunes (åbnes i nyt vindue) imens jeg spiller, de der 10kr et nummer koster er jo håndører ifht. gamle dage hvor man hurtigt spenderede 150kr på et album for at få fat i 2-3 numre med en kunstner, og ærligt talt syns jeg det er en lidt forkælet holdning, og du servicerer helt sikkert ikke dine kunder med et lækkert flow i din musik, så hvis det er start/stop dj'ing spotify resulterer i så kom vi da lige skridtet nærmere en jukeboks

Positive stemmer

Torben

Vis alle
Negative stemmer

Svar #8: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Michael
den 09/10-2014 kl. 23.02

Stem op 1 Stem ned 0

Nu skal i ikke tro jeg er helt uenig i jeres holdninger. Men så lad mig stille det evige tilbagevendene spørgsmål......Hvad er en Dj...???? Hvad er det der gør en til Dj...???

Jeg bruger spotify som en service til mine kunder, så de altid får den musik de vil have. Jeg kan sgu sagtens lave et lækkert flow selvom jeg skal blande musik fra de sidste 40-50 år. Det gælder bare om at have kendskab til musikken...nyt som gammelt. Og tro at jeg ikke servicere mine kunder med flow er skudt langt ved siden af...du aner ikke hvem jeg er og 80 % af de jobs jeg har er tilbagevendene kunder/gæster fra tidligere jobs. Så helt dum kan jeg ikke være
Samt et par barer i kbh som stadig synes om min "røvballestil"

Og vi er stadig langt fra jukeboks scenariet....det er kun priserne som gør dem til en konkurrent for os

Positive stemmer

Jonas

Vis alle
Negative stemmer

Svar #9: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Michael
den 09/10-2014 kl. 23.14

Stem op 1 Stem ned 0

Bare lige for at afslutte denne diskussion...vi bliver nok aldrig helt enige....spiller man på klub, hvilket jeg ikke gør, så kan jeg se problemet med at bruge spotify. Der skal man også kunne sine mix osv. Fik jeg tilbud om at spille på klub ville jeg sige nej tak. Det har jeg sgu ikke kompetencerne til

Negative stemmer

Svar #10: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Nick
den 09/10-2014 kl. 23.27

Stem op 6 Stem ned 0

Bare vent .. CDJ 3000 Nexus bliver med indbygget Spotify og Netflix på store touch skærme. Så kan man spille fløde på det ene deck og se film på det andet! Blir klasse.

De sidste 20 jobs jeg har spillet. Der er jeg hver gang blevet spurgt: Har du Spotify? - Så det må være det kunderne efterspørger Og NEJ jeg bruger ikke selv spotify når jeg er ude og spille. Det ville tage det sidste sjove ud af det

Spøg til side.. Folk er ligeglade med om du kan beatmatche, mixe harmonisk, om du har dine egne ego-jingles osv. De er også ligeglade med om det er på vinyl, eller cd'er, mp3'er eller spolebånd. Spil fra VHS eller floppydisks hvis det er det du vil.
De vil bar gerne høre det musik de godt selv kan lide. Og det er som regel top40 serveret med en god gang fløde som tilbehør. I hvert fald mobilt, her i det mørke Jylland.

Hr og fru Danmark og deres lille prinsesse derhjemme .. Deres vanlige musik kommer fra en tarvelig Samsung bambus soundbar eller på youtube igennem de højtalere der sidder i deres HP bærbar til 1777,- fra Elgiganten. De ved ikke engang hvad god lyd er. De vil bare gerne have en mand til at styre musikken så der ikke går 10 sek mix i den.

Vi er deejays .. I et servicefag som alle andre servicefag. Jeg er ligeglad med hvordan min taxa chauffør får min røv fra A - B. Om han kør på benzin eller diesel, om han kør med manuelt eller med automatgear. Bare han får min røv frem i tide!

Og nu ikke bliv tøspigefornærmede hjemme i stuerne .. Men en Deejay er en ufaglært arbejdskraft. Vi puster os selv op som om vi er guder .. Men det kræver hverken uddannelse, hue eller en cand. merc for at styre musikken

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #11: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Nick
den 09/10-2014 kl. 23.44

Stem op 0 Stem ned 0

Michael Nielsen skrev:
Bare lige for at afslutte denne diskussion...vi bliver nok aldrig helt enige....spiller man på klub, hvilket jeg ikke gør, så kan jeg se problemet med at bruge spotify. Der skal man også kunne sine mix osv. Fik jeg tilbud om at spille på klub ville jeg sige nej tak. Det har jeg sgu ikke kompetencerne til

Du kan da sagtens mixe i spotify musik? Et jackstik i røven og ind i mixeren? Alle mixerens effekter dur ligegyldigt lydkilden.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #12: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Lasse
den 10/10-2014 kl. 00.22

Stem op 0 Stem ned 0

Nu ser jeg folk kalder der Dj, men skal vi lige skære Dj ud, så er det jo forkortelsen af DiscJockey, pladerytter / pladevender osv... Såå mon ikke folk med diverse bærbare mp3'er burde finde et nyt navn xD så er der ingen 'Orginale' der burde få sure opstød mere... Cheers

Dj N-AP : Mobildiskotek Kuffen
'' Sleep All Day, And Party All Night ''

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #13: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Peter
den 10/10-2014 kl. 07.06

Stem op 0 Stem ned 0

DJ = Disc Jockey
DJ = Digital Jockey

Positive stemmer

Jonas
Morten
Bent

Vis alle
Negative stemmer

Svar #14: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Kenneth
den 10/10-2014 kl. 11.14

Stem op 3 Stem ned 0

Det er da så inderligt ligegyldigt hvilket værktøj en dj bruger til at holde sin fest, for han skal selvfølgelig bruge det værktøj han yder sit bedste på. Finder man Spotify som den bedste løsning, så skal man da ta den...
Når det så er sagt, så er der ingen djs der er blevet til noget ved at tage den hurtigste og nemmeste genvej for at løse opgaven! I det tilfælde, hvor man bare står og hakker numre af fra Spotify, som en stiv gæst har ønsket, fordi det var det eneste stykke musik vedkommende kunne huske, så løser man faktisk ikke dj'ens opgave. Man står derimod og leger levende Jukeboks frem for at underholde gæsterne, hvilket er en djs fremmeste opgave!

http://www.facebook.com/dj.kenneth.riis
soundcloud.com/pure_clubbing_enjoyment

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #15: Ødelæggelse af DJ-erhvervet

Skrevet af Lars
den 10/10-2014 kl. 11.42

Stem op 0 Stem ned 0

Vi har jo se disse diskussioner on/off de sidste 30 år.

Det er ikke værktøjet der afgør, om du er en god DJ, det er om du er i stand til at skabe en fest og gøre dine kunder glade og tilfredsel

Kan du det er værktøjet ligegyldigt, kan du ikke kan alverdens fede grej ikke ændre en tøddel ved det.

----------------- Lars -----------------
www.retrodj.dk - facebook.com/retrodjdk

38 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2 3

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR