DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lyd-teknik

Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Philip
den 30/05-2014 kl. 23.06

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej Djs og lydfolk. Er der mon nogen herinde der ligger inde med eller har et link, til mach slingshot ms118 bundene. Jeg mener jeg har linket et sted men nu kan jeg sørme ikke finde det mere. Så jeg håber der er en der kan hjælpe mig herinde.
Mvh. Philip N

Philip Nedergaard
Prestige Djs

14 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 14
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Anders
den 01/06-2014 kl. 21.54

Stem op 0 Stem ned 0

www.martin.com/product/product.asp?product=ms118

Anders Larsen
www.GoMusik.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Philip
den 01/06-2014 kl. 22.04

Stem op 0 Stem ned 0

Til selve byggeplanen over den så man kan lave en kopi.

Philip Nedergaard
Prestige Djs

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Morten
den 02/06-2014 kl. 00.19

Stem op 0 Stem ned 0

Hey dude. Prøv at download de dxf tegninger i det link og kom forbi mig imorgen aften så ser jeg om det er noget vi kan arbejde med!

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Jon
den 02/06-2014 kl. 00.31

Stem op 0 Stem ned 0

Har du Mach Slingshot MS1262 toppene?

Hvis ikke...Anbefaler jeg at bygge nogle andre hornbunde.

F.eks disse:
http://www.speakerplans.com/index.php?id=1850horn

Små horn er kun gode i flertal. (du bør have mindst 4x MS118 sammensat)

1850 hornet er ikke lille, men heller ikke "stort" som sådan. Det skulle yde Næsten som Void's Looney Bin. (dvs. Næsten som det fedeste 1x18" transportvenlige horn overhovet)
Så byg 4 af disse 1850 horn, og du har bas nok til 1000 personer. 4x18" enheder her, vil rykke 50Hz+ med 4kW mindst som 8x18" basreflex med 8kW.
Eneste slags musik de kommer til kort på, er dubstep og lign. Medmindre man stacker minimum 6, for at komme ned under 40Hz. (kun til sub-40Hz bastungt musik, er veltunet basreflex bedre)

Men med bare 2 stacket pr. side, så leverer de et meget effektivt tryk i 50-100 Hz oktaven. Og lyder klart bedre end basreflex i den oktav.

Mvh. Jon Pejtersen
www.dpaservice.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Jørgen
den 02/06-2014 kl. 19.15

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Jon
ved du hvad for nogle enheder der kan bruges i de horn.

Mvh Jørgen

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #6: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Philip
den 02/06-2014 kl. 20.32

Stem op 0 Stem ned 0

Den kan jeg svare på jørgen.
1850 hornet hedder sådan fordi den er lavet specifik til pd1850 enheden.
Jon du må ikke tro jeg tvivler på det du siger for du er nok en af dem der ed mest om selvbyg herinde, det er jeg ikke i tvivl om. Men jeg er ikke ret stor fan af 1850 hornet simpelthen fordi den er så stor og fordi man skal bruge rimeligt mange for at det spiller ordentligt. Men HVORFOR vil ms118 ikke virke ude toppene? Dog har jeg kigget på toppene og det er faktisk den type toppe jeg har i støbe skeen også. Bare i 2 vejs istedet. Men det har alle de andre fået til at virke glimrende så mon ikke jeg også kan. Men slingshot toppe er meget tæt på en kopi af floodlight og alle de andre så det er ik så galt. Men er det pga delay du mener det? Men undskyld drenge jeg var ikke klar over at en dxf fil kunne smides i trækopimaskinen. Beklager meget.

Philip Nedergaard
Prestige Djs

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Hans-Henning
den 02/06-2014 kl. 20.41

Stem op 0 Stem ned 0

Hej. Der er mange der fejlagtigt tror der sidder PD1850 i MS118 bundene. Det gør der ikke. Det er PHL 7090, også med 8-kantet chassis. Det er en fransk enhed.
Link: http://www.phlaudio.com/main.html - klik products, herefter 46cm og se PHL 7090 specs.

Jeg skal kigge i gamle arkiver for at se om jeg kan finde dokumentationen herfor - det er fra min tid hos Martin i Frederikshavn

Mvh Hans-Henning

Mobildiskotek, lyd, lys og udlejning
www.largerthanlife.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #8: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Philip
den 02/06-2014 kl. 20.50

Stem op 0 Stem ned 0

Jamen HH de 2 af mine pd1850 kommer fra nogen ms118 kasser? Tror det er som med mange af de andre mach højtalere at de har puttet det i der var på hylden? Og ja jeg kan godt lide mach . Men jeg vil meget gerne se det men jeg vil meget gerne se det hvis det er.

Philip Nedergaard
Prestige Djs

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #9: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af John
den 03/06-2014 kl. 00.00

Stem op 0 Stem ned 0

Hans-Henning Terp-Hansen skrev:
Hej. Der er mange der fejlagtigt tror der sidder PD1850 i MS118 bundene. Det gør der ikke. Det er PHL 7090, også med 8-kantet chassis. Det er en fransk enhed.
Link: http://www.phlaudio.com/main.html - klik products, herefter 46cm og se PHL 7090 specs.

Jeg skal kigge i gamle arkiver for at se om jeg kan finde dokumentationen herfor - det er fra min tid hos Martin i Frederikshavn

Mvh Hans-Henning

www.largerthanlife.dk

Hmmmm .... sjovt nok er PHL 7010/7090 med 4" svingspole, hvor Martin/Mach skriver i linket, at enheden i MS118 er med 5" svingspole ?????
Jeg aner ikke en dyt om hvilken enhed der oprindeligt sad i de kasser, men kan da oplyse, at PD1850 har 5" svingspole, så måske er det alligevel den der sidder i MS118 ?

http://www.precision-devices.com/Product-Details/PD1850-2

John Larsen
www.srlyd.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #10: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Jon
den 03/06-2014 kl. 00.07

Stem op 0 Stem ned 0

Philip Nedergaard skrev:

Jon du må ikke tro jeg tvivler på det du siger for du er nok en af dem der ed mest om selvbyg herinde, det er jeg ikke i tvivl om. Men jeg er ikke ret stor fan af 1850 hornet simpelthen fordi den er så stor og fordi man skal bruge rimeligt mange for at det spiller ordentligt. Men HVORFOR vil ms118 ikke virke ude toppene? Dog har jeg kigget på toppene og det er faktisk den type toppe jeg har i støbe skeen også. Bare i 2 vejs istedet. Men det har alle de andre fået til at virke glimrende så mon ikke jeg også kan. Men slingshot toppe er meget tæt på en kopi af floodlight og alle de andre så det er ik så galt. Men er det pga delay du mener det? Men undskyld drenge jeg var ikke klar over at en dxf fil kunne smides i trækopimaskinen. Beklager meget.

Philip Nedergaard
Prestige Djs

Nææh der er sikkert flere som ved mere end mig om selvbyg herinde

Den vil virke uden toppene. Men et cut-off på 59Hz (-3dB ). Det ligner meget Fane TT-horn data (som også er et Turbo kopi horn). Men disse korte horn, er gode til at nå et low-midhorn over 150 Hz, og stadig lyde rent. Man kan sikkert flytte cut-off ned under 50 Hz. hvis man stacker 4 af de horn.

Mach Slingshot er sikkert inspireret af Turbo Floodlight. Men meget tæt vil jeg ikke helt kalde den. Floodlight bruger 6,5" helt op til 8kHz, takket være Axehead phaseplug(Funktion One design), og en 1" afgang som HF.
Mach kassen har deres 6" kun op til 3,63kHz (standard simpelt phaseplug). Og en 2" afgang som HF. Og så er Slingshot EQ'et en del for at rette op på frekvenskurven.

Floodlight er i min optik en bedre top. Ingen EQ. Ren rå lyd. (hvis man er til det).

Jeg har Looney Bins. (De sidste lavet tror jeg - af Void Audio) De er store, og de spiller rigeligt dybt til at dække behovet hver gang de har spillet. Og 2x Looney Bin stack går mindst lige så dybt som 2x Turbo TSW718 stack. Turbo bunden lyder bare lidt renere i mellembas oktaven 100-200Hz.

Bottom Line... Jeg har ikke hørt DIY 1850 hornet, men hvis det er bare næsten lige så godt som Looney Bin, så er det et godt DIY design. Rog Mogale (Void audio) kan godt designe højttalere. Men man skal også bygge dem korrekt

Hvis du skal til Distortion, kan du kan komme forbi Elmegade på Nørrebro onsdag, og høre mine 4 Looney Bins rykke mellem de gamle bygninger

Mvh. Jon Pejtersen
www.dpaservice.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #11: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Philip
den 03/06-2014 kl. 12.50

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg kan desværre ikke komme og høre dine looney bins der. Desværre for jeg vil rigtigt gerne høre dit anlæg, især efter jeg så billeder fra Søren da i legede med dit anlæg til en fest før dm. Det må være vildt.

Philip Nedergaard
Prestige Djs

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #12: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Peter
den 03/06-2014 kl. 14.03

Stem op 0 Stem ned 0

Hans-Henning Terp-Hansen skrev:

Mvh Hans-Henning

www.largerthanlife.dk

Hej HH

Jeg tror faktisk at du for en gang skyld tager fejl. Der sidder PHL 7090 i Mach Ballister mens der sidder PD1850 i MS118.

MVH Peter Hvedstrup - www.disco-flex.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #13: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Anders
den 03/06-2014 kl. 16.11

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg har selv pillet een enhed ud af mine Ms118... og det var altså een PD1850... måske er det en "fejl" men det er nu engang den enhed der sidder I alle mine 8 stk ?!?!?

Anders Larsen
www.GoMusik.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #14: Mach ms118 byggeplaner

Skrevet af Louis
den 29/10-2016 kl. 13.22

Stem op 0 Stem ned 0

Ja, det er pd.1850, men jeg vil vildt gerne se noget af det dokumentation som Hans-Henning har!

14 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 14
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR