DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Snik Snak

Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en røgmaskine

Skrevet af Anders
den 08/03-2013 kl. 16.37

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Spændende dilemma Mads og Monopolet blev stillet overfor:

Røgmaskine udløser falsk brandalarm: Hvem skal betale bøden?
- http://www.dr.dk/p3/programmer/mads-monopolet/2013/03/08/rogmaskine-udloser-falsk-brandalarm-hvem-skal-betale-boden

Man kan deltage i debatten på hjemmesiden..

7 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 7
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Markus
den 08/03-2013 kl. 17.01

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg ville sige, at det ALTID er arrangørens ansvar, især hvis mobil-diskoteket har spurgt om lov til brug af røgmaskine i forvejen, og arrangøren så ikke har fået deaktiveret røgalarmerne i det givne lokale, eller alarmen går fordi arrangøren ikke var klar over alarmen ville kunne aktiveres af røgen.

Arrangøren af festen her, går jeg ud fra er beboerne selv. Hvor mange de så er om at arrangere den ved jeg ikke (er det de 13 personer?) i så fald må det være dem som skal betale. Har der været andre gæster udefra, bør disse ikke betale.

Jeg mener heller ikke det bør være samtlige beboere, selvom det er mest solidarisk. Men i og med de ikke har deltaget i noget af det, skal de heller ikk kunne straffes.

Er der forresten nogen som ved, hvem der ville få regningen, i tilfældet at en person havde trykket på en brandalarm i bygningen og løbet, så ingen vidste hvem der havde gjort det?
Har man en forsikring i tilfælde af sådan noget?

Markus Brown - Nu med CDJ2000 pult
www.Exceeder.dk Mobildiskotek Exceeder

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Thomas
den 08/03-2013 kl. 17.19

Stem op 0 Stem ned 0

Iforhold til mobildiskoteker, så hvis kunden har bedt om røgmaskine eller det står i tilbudet er det arrangeørens ansvar at evt. brandalarmer er fejlstillet/Deaktiveret

Ang. denne debat. så er det et fælles ansvar. der er lavet en afstemning hvor 13 har stemt for hvilket er over flertallet for denne fælles beslutning.
at de sidste 11 har helt valgt at lade vær med at stemme, gør i min verden at de stemmer med flertallet...

Flansmose Out
2x Cdj 2000nxs 2xCdj 1000mk3 / Djm 2000

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Frederik
den 08/03-2013 kl. 20.15

Stem op 0 Stem ned 0

et 100 procent en fælles udgift for beboerne.

Mht til vores brug så er det arrangøren, jeg rådfører mig altid med arrangøren

Frederik Schrøder

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Christian
den 08/03-2013 kl. 22.19

Stem op 0 Stem ned 0

En hver idiot der tror røg ikke udløser en RØGalarm sku betale det 3 dobbelte for ren idioti.

On topic.
Det må altid være arrangøren der sørger for aba anlægget er frakoblet de områder der må være nødvendige. Der er ingen andre end arrangøren der kan stå med ansvaret idet et mobil-diskotek ikke tager en røgmaskine med uden betaling/aftale/mod kundens vilje/ønske

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Jacob
den 08/03-2013 kl. 23.04

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg har dog aldrig været ude for at brandvæsnet har troppet op pga. røgalarmer, men jeg har simpelthen skrevet dette i min kontrakt, så der ikke er noget at tage fejl af.

"Forefindes der røgalarmer / detekter i lokalet hvor diskoteket skal spille, skal arrangøren sørge for at give diskoteket besked om dette inden arrangementet starter, hvor der ligeledes udstedes kvittering på at diskoteket har fået besked. Går der en alarm kan diskoteket ikke stilles ansvarlig for evt. omkostninger ved dette. Med mindre at diskoteket har fået oplyst at der forefindes alarmer. "

Jacob Milter Mathiesen
Mobildiskotek Sweetdance

Positive stemmer

Steen

Vis alle
Negative stemmer

Svar #6: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Per
den 08/03-2013 kl. 23.32

Stem op 1 Stem ned 0

Jeg har engang for mange år tilbage oplevet lige nøjatig det samme, da jeg leverede lyd og lys til et kæmpe konfirmandshow i Rosengaardscentret i Odense. Konferencien - som i øvrigt var søn af indehaveren af butikskæden - bad om at der blev stillet en røgmaskine op. Som ønsket, så udført. Jeg skød godt med røg af imens jeg trimmede lamper inden showet, med det resultat at Odense Brandvæsen troppede op meget kort tid efter med 4 STORE brandbiler og adskillige brandfolk. Arrangøren betalte regningen uden nogen former for diskusion. Dengang lød den på 4.000,-. Det var tilbage sidst i 80'erne. Det var således første, eneste og sidste gang jeg har brugt røg dette sted. Ps. showet kørte glimrende uden røg, så 1200 mennesker fik et godt show trods alt.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Dilemma om hvem der betaler bøden der er udløst af en r...

Skrevet af Tom
den 26/03-2013 kl. 00.20

Stem op 0 Stem ned 0

Christian Hvolby skrev:
En hver idiot der tror røg ikke udløser en RØGalarm sku betale det 3 dobbelte for ren idioti.

On topic.
Det må altid være arrangøren der sørger for aba anlægget er frakoblet de områder der må være nødvendige. Der er ingen andre end arrangøren der kan stå med ansvaret idet et mobil-diskotek ikke tager en røgmaskine med uden betaling/aftale/mod kundens vilje/ønske

Vær dog opmærksom på at hvis arrangør får helt eller delvis frakoblet et ABA-anlæg, er det ham der står som ansvarlig for brandsikkerheden imens.. Så hvis skidtet futter af under arrangementet, så har arrangøren et problem...

Edit.. Glemte lige... Som jeg lige husker det, er det normalt kun en indsatsleder eller holdleder teknisk, der må frakoble et ABA-anlæg... I visse tilfælde er der også andre personer der må gøre det, men i så fald skal denne person påtage sig hele ansvaret for brandsikkerheden, i den tid anlægget er frakoblet..

M.v.h. Tom
Holdleder Brand...

7 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 7
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR