Lastbil Forsikring
Skrevet af Dennis
den 12/03-2010 kl. 00.48
|
|
Da vi skal have ny forvogn, kom jeg til at overveje om der mon var steder hvor forsikringen var billiger.
Derfor ville jeg lige høre jer andre lastbil gutter hvad i giver for forsikringen, kontra hvilken bil i har.
Dennis Pedersen
MEGARAY GRUPPEN DANMARK APS |
|
|
|
|
13 svar fundet.
Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side:
1
|
|
Svar #1: Lastbil Forsikring
Skrevet af Steen
den 12/03-2010 kl. 07.58
|
|
|
Forsikringsoplysningen har en prissammenligning.
Det skulle være den her:
http://www.forsikringsguiden.dk/Bil/Sider/Sporgsmal.aspx?step=1&requestId=c676ed63433a4ddf8e0f10db0bd6f2fc
Men du kan selvfølgelig altid selv ringe rundt og spørge et par steder, og så bruge de billigste til at presse dem, du har nu. Det er desværre ofte sådan at den første pris du får kan handles endda betragteligt ned, når du klemmer dem lidt..
God fornøjelse.
Rent nysgerrigt, hvad har du så kig på?
Steen Engbjerg - www.nightflight.dk
Din partner på lyd og lys i nordjylland |
|
Svar #2: Lastbil Forsikring
Skrevet af peter
den 12/03-2010 kl. 09.28
|
|
|
Nu kender jeg ikke til omfanget af din butik, men jeg synes lige at du skal tænke dig rigtigt godt om inden du går ud og køber en lastbil nutildags - fordi:
- Den skal synes *hvert* år
- Vægtafgift er noget højere end på varebiler
- Sliddele og generelt vedligehold er typisk dyrere end til biler under 3500 kg
- Køre/hviletidsregler - det er der ikke på mindre biler, og i denne branche kan det være svært at holde det helt indenfor lovens grænser
-Miljøzoner i de større byer - fra sommer skal alt over 3500 kg være mindst Euro4 hvis du vil ind til centrum.. visse forhandlere skilter godtnok med billige partikelfiltre til Euro 4, men du har alligevel snildt brugt 30-40K på at komme til Euro4, og det med et filter som ikke holder ret længe før det enten skal skiftes eller renses..
Hvis det ikke har skræmt dig, så vil jeg da foreslå at du ringer til det selskab du har din alm. erhvervs-ansvarsforsikring, og beder dem om en pris..
Alternativt kan du smide en besked til mig, så finder vi en skarp pris på transport i en 12 ton forvogn m. opvarmet kasse osv.
mvh
P
|
|
Svar #3: Lastbil Forsikring
Skrevet af Jesper
den 12/03-2010 kl. 10.02
|
|
|
peter næslund skrev:
- Vægtafgift er noget højere end på varebiler
|
Det afhænger af hvor stor lastbilen er...
Min 8600 kgs MAN koster ca 3700 om året i vægtafgift, så den er faktisk billigere end de 4910 jeg giver for en LT'er...
Det er så til gengæld også det eneste, som ikke er dyrere på en lastbil... og med de s*tans miljøzoner, skal man alligevel til at tænke kreativt, hvis man som mig kører i en bil, der ikke helt lever op til Euro4-normen...
Venlig hilsen, Jesper Brock
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk |
|
Svar #4: Lastbil Forsikring
Skrevet af Karsten
den 12/03-2010 kl. 10.10
|
|
|
Vores 10 Tons MAN koster os årligt.
Vægtafgift. 3400.-
Forsikring. 5300.- Tryg forsikring
Falck. 3400.-
Karsten Rasmussen - Lysteknikker
www.dmpro.dk |
|
Svar #5: Lastbil Forsikring
Skrevet af peter
den 14/03-2010 kl. 11.50
|
|
|
Jesper Brock [Forum administrator] skrev:
Det er så til gengæld også det eneste, som ikke er dyrere på en lastbil... og med de s*tans miljøzoner, skal man alligevel til at tænke kreativt, hvis man som mig kører i en bil, der ikke helt lever op til Euro4-normen...
|
Rolig nu - Jeg mener først det er i September du skal være Euro 4, PT skal du bare være Euro3 for at køre ind i Miljøzonerne..
Nu er der så sikkert nogen der mener: Arh - det kan da være ligemeget - vi kører aldrig inde i byerne, og de 3 gange om året vi kører derinde, der bliver vi da ikke stoppet...
Jeg kan hilse og sige at bøderne for at lave det nummer er *ret* heftige..
Nåjo... så er der også lige det der med at hvis du køber en bil fra efter 2005 så er der digital fartskriver i, som for det første kræver at du køber noget hardware så du kan lagre de data den registrerer, og for det andet er den lidt svær at være kreativ med når man laver det vi render rundt og laver.. Det er slut med at køre på Anders And skiver mv.
/p
|
|
Svar #6: Lastbil Forsikring
Skrevet af Torben
den 14/03-2010 kl. 13.26
|
|
|
Jesper Brock skrev:
Nåjo... så er der også lige det der med at hvis du køber en bil fra efter 2005 så er der digital fartskriver i, som for det første kræver at du køber noget hardware så du kan lagre de data den registrerer, og for det andet er den lidt svær at være kreativ med når man laver det vi render rundt og laver.. Det er slut med at køre på Anders And skiver mv.
Det er så ikke helt rigtigt jesper at du kun kan købe med digitalt fartskriver i jeg har netop fået ny lastbil der hvor jeg arbejder og der blev jeg spurgt om jeg ville have digitalt eller med skiver jeg valgte dog digitalt da det er langt nemmere men som du selv skriver så er det sværere at snyde. men du har jo også 2 x 4.5 time og i det lille land vi lever i så kan du jo nå godt omkring på 4.5 time
MVH Torben Radoor
Arrangør www.dmformobildiskoteker.dk |
|
Svar #7: Lastbil Forsikring
Skrevet af Jesper
den 14/03-2010 kl. 13.36
|
|
|
peter næslund skrev:
Rolig nu - Jeg mener først det er i September du skal være Euro 4, PT skal du bare være Euro3 for at køre ind i Miljøzonerne..
Nu er der så sikkert nogen der mener: Arh - det kan da være ligemeget - vi kører aldrig inde i byerne, og de 3 gange om året vi kører derinde, der bliver vi da ikke stoppet...
Jeg kan hilse og sige at bøderne for at lave det nummer er *ret* heftige..
|
Miljøzonerne træder i kraft 1/7, derfra hedder det Euro4 eller 5.
Bøderne pr gang er 15.000 til vognmanden og 5000 til chaufføren, så det kan ikke betale sig at overtræde dem.
og Torben -> Jeg skrev ikke ord om fartskrivere, det var en anden skribent
|
Svar #8: Lastbil Forsikring
Skrevet af peter
den 14/03-2010 kl. 18.58
|
|
|
Torben Bøjvad Radoor skrev:
Det er så ikke helt rigtigt jesper at du kun kan købe med digitalt fartskriver i jeg har netop fået ny lastbil der hvor jeg arbejder og der blev jeg spurgt om jeg ville have digitalt eller med skiver jeg valgte dog digitalt da det er langt nemmere men som du selv skriver så er det sværere at snyde. men du har jo også 2 x 4.5 time og i det lille land vi lever i så kan du jo nå godt omkring på 4.5 time
MVH Torben Radoor
Arrangør www.dmformobildiskoteker.dk |
Hmm.. OK - godtnok har jeg husket lidt forkert mht. årstal - det er fra maj måned, 2006 - se her: http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/tunge_koeretoejer/Digitalt_kontrolapparat/
Såeh.. enten er det en gammel bil du har fået - eller også er du omfattet af særregler ( udrykningskøretøjer, skraldebiler, OB vogne mv. )
Tilføjelse: Det er jo ikke kun de 4.5 times køretid der er et problem - det er også rådighedstiden på max 13 timer der til tider er et problem, hvis alt skal foregå helt efter bogen..
PT kører jeg rundt med et større dansk orkester, og her er der ofte problemer med at overholde reglerne, hvis tidsplanen skal holde:
Eksempel: Afgang Århus kl. 10.30, hent makker i fredericia kl. 12.00, videre til Varde, loadin kl. 14, pause fra 18-21, show og loadout slut kl. 04.. Hjemme kl. 06.30 - afgang til Skagen kl. 11 og samme tur een gang til.. Jeg ved ikke hvordan den ville gå uden at have Anders And som medchauffør?  |
|
Svar #9: Lastbil Forsikring
Skrevet af Anders
den 14/03-2010 kl. 20.45
|
|
|
Han kunne jo også bare købe lastbilen privat, så er der ingen krav om fartskriver, køre/hviletid m.m.
Eller har jeg overset noget?
Anders Hansen
[ www.ntls.dk ] |
|
Svar #10: Lastbil Forsikring
Skrevet af Kent
den 14/03-2010 kl. 21.07
|
|
|
kørehviletiden gælder altid. uden gradbøjning.
i øvrigt gælder den også for VAREbiler med trailer, der kører mere en radius 50 fra bilens hjemadresse. der skal også være fartskriver i den så. reglen kom enten sidste år eller forrige år. altså er der mange diskoteker der skal passe helvedes meget på.
fartskriver i privat lastbil ved jeg ike noget om men skal den køre med firmaets grej, skal der vel vognmandstilladelse til da det ikke er dennis grej, men dennis og hans makkers. og bilen dennis privat?
jeg er helt klar over at man må køre med egne produkter oog ting uden tilladelse, men jeg ved ikke hvordan edt er skruet sammen på den anden måde.
mvh kent nielsen |
|
Svar #11: Lastbil Forsikring
Skrevet af Jesper
den 14/03-2010 kl. 21.24
|
|
|
Kent Nielsen skrev:
i øvrigt gælder den også for VAREbiler med trailer, der kører mere en radius 50 fra bilens hjemadresse. der skal også være fartskriver i den så. reglen kom enten sidste år eller forrige år. altså er der mange diskoteker der skal passe helvedes meget på.
|
Reglen er fra 2007, men der er stadig mange som ikke ved det. Reglen gælder for ERHVERVSkøretøjer, dvs du må stadig køre i din private varebil med din private campingvogn uden fartskriver... men til diskokørsel, der pr definition er erhverv, ja så klapper fælden.
|
Svar #12: Lastbil Forsikring
Skrevet af Lasse
den 14/03-2010 kl. 21.42
|
|
|
Det du siger, Jesper, er altså, at jeg i min privat indregistrerede Toyota varebil principielt skal have en fartskriver monteret, hvis jeg vælger at hægte en trailer på til discokørsel?
Hvad så, hvis jeg i stedet tager min hvidpladebil med trailer og kører disco - er kravet om fartskriver så også gældende der?
Lasse Aagaard Jensen |
|
Svar #13: Lastbil Forsikring
Skrevet af Kent
den 14/03-2010 kl. 21.46
|
|
|
Jesper Brock [Forum administrator] skrev:
[citat]Kent Nielsen skrev:
|
Reglen er fra 2007, men der er stadig mange som ikke ved det. Reglen gælder for ERHVERVSkøretøjer, dvs du må stadig køre i din private varebil med din private campingvogn uden fartskriver... men til diskokørsel, der pr definition er erhverv, ja så klapper fælden.
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk [/citat]
ja selvfølgelig erhvervsvarevogn min fejl. . men er det godt nok 3 år siden?
hold kæft tiden flyver. hurtigt.
mvh kent nielsen |
|
|
|
13 svar fundet.
Viser resultater fra 1 til 13
Gå til side:
1
|
|
|
Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger
|