DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Musik Produktion

Logic vs Ableton Live

Skrevet af Magnus den 11/03-2010 kl. 23.10

Ja overskriften giver jo sig selv:

jeg vil gerne begynde på at Remixe, og evt. lave mine egne beats osv. Lege lidt med musikproduktion.
jeg spiller selv som dj, men vil gerne begynde at remixe selv, og jeg ved ærlig talt ikke så meget om tingene. Første "forhindring" er jo at finde ud af hvilket program jeg skal bruge.

Jeg har fået anbefalet af en del stykker at jeg skal bruge Ableton live, mens andre siger jeg skal bruge Logic. - Jeg går og venter på en Macbook pro, og har hørt at begge programmer er tilpasset bedst til en mac. Så langt så godt.
Men hvilket program skal jeg bruge og hvorfor? - Vil gerne have nogle for/imod argumenter og forklaringer, for jeg er virkelig på bar bund.

Det skal siges at jeg gerne vil lave house, og er meget inspireret af Rasmus Hedegaards remix af kinky fætter, party i provinsen, og ikke mindst "OK". Kan høres på hans hjemmeside:
www.rasmushedegaard.com

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med mit valg at musikprogram

4 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 4
Gå til side: 1

Svar #1: Logic vs Ableton Live

Skrevet af Carlos den 12/03-2010 kl. 08.20

Hey Magnus.

Svaret til dig er Ableton Live.

Jeg har haft begge gennem en årrække, og er meget tilfreds (bruger dem også sammen).
Hvis du lave/remixe house m. acapella'er anbefaler jeg dig at starte med Live.
Hvis du er sangskriver og bygger kompositioner op omkring vokal anbefaler jeg Logic.

Med tiden ender du sikkert med at have begge alligevel; start m. Live.

CaFO
www.itunes.com/cafo

Svar #2: Logic vs Ableton Live

Skrevet af Jack den 12/03-2010 kl. 08.21

Jeg tror bare du skal prøve begge programmer, og så tage beslutningen bagefter. Evt. se nogle videoer på youtube med tutorials osv..

Nogle sværger til Logic, mens andre bruger ableton. Begge gode programmer. Ableton skulle vist være især godt til house mener jeg at skulle have hørt, men jeg bruger dog selv logic

Svar #3: Logic vs Ableton Live

Skrevet af Magnus den 12/03-2010 kl. 09.27

Tak for svarene drenge, sætter jeg pris på. TAK!

I live for the music!

Svar #4: Logic vs Ableton Live

Skrevet af Claus den 12/03-2010 kl. 14.55

Logic her.

Ableton bedst til House... det tror jeg er noget sludder. Logic og Ableton er all a round programmer.

Men ja flere siger Ableton er nemmest.

Claus Flid www.myspace.com/djdfly
www.myspace.com/sharoomandsanctus

4 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 4
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR