Begynder udstyr???
Skrevet af Patrick
den 11/03-2010 kl. 19.31
|
|
Hej folk på djz.dk
Jeg har i lang til gået sammen med en ven og snakket om at prøve at lære kunsten at mixe sange.. Æhmm, vi har så prøvet os frem via Virtual DJ, men nu er vi kommet frem til at vi gerne vil investere i noget udstyr, for at kunne snuse mere til faget.. MEN hvad skal vi købe??? Vi har som sagt næsten ingen erfaring indenfor emnet og vi har læst på nettet og set videoer på youtube for at blive lidt klogere, men dette resulterede i endnu mere forvirring end før. Til at starte med vil vi helst undgå at skulle ud og give mere end 2500-3000 kr for grejet.
Hvad skal vi så købe for at kunne lære noget og blive lige så gode som alle jer? (;
Hilsen Patrick (: |
|
|
|
|
8 svar fundet.
Viser resultater fra 1 til 8
Gå til side:
1
|
|
Svar #1: Begynder udstyr???
Skrevet af Mikkel
den 11/03-2010 kl. 19.37
|
|
|
Smid mig en mail på mk@break-out.dk så tager vi en snak om det
|
|
Svar #2: Begynder udstyr???
Skrevet af Kasper
den 11/03-2010 kl. 20.09
|
|
|
Jeg har en pult med en mixer og en dobbelt cdafspiller til salg, til meget billige penge
Skriv hvis det kunne være noget.
Discotequelogixx@gmail.com
|
|
Svar #3: Begynder udstyr???
Skrevet af Thomas
den 11/03-2010 kl. 20.33
|
|
|
i skal nok ha gjort op med jer selv om i vil igang med CD`er eller MP3(digital)
og uden at starte den store diskution og balade, så er der fordele og ulemper, MP3 er nemt at købe nyt hjem, og man skal ikke brande en masse cder og alt det....
men ved digital er der oftes en lille "sync" knap som hjælper godt på vej, " jeg mener for meget på vej" men det er jo som man sys, men en midi kan fåes i priser fra 1000-10000kr klassen... osse over
men kig efter en BCD3000 eller noget i den kaliber, den koster vist en 1500-2000kr og er da et godt start punkt
|
|
Svar #4: Begynder udstyr???
Skrevet af Allan
den 11/03-2010 kl. 20.34
|
|
|
En billig måde at komme videre på, kunne være med en deejay controller.
Et par eksempler kunne være Numark Omni Control, Reloop Digital Jockey - Interface Edition, Hercules DJ Console Rmx osv.
Der medfølger alle en software med samt en controller, så i kan styre musikken fra jeres laptop, eller stationære computer.
Laptoppen tilsluttes controlleren via det medfølgende USB kabel, og i tilslutter hovedtelefoner og lydanlæg direkte til controlleren, da den har indbygget lydkort.
Med venlig hilsen
Allan Bagger
http://www.deejayshop.dk
http://www.lightstore.dk |
|
Svar #5: Begynder udstyr???
Skrevet af Nicolaj
den 11/03-2010 kl. 21.22
|
|
|
Jeg har en BCD3000, du kan købe ? 1000,- ?
Jeg brugte den selv som entry-level udstyr, og er faktisk ret begejstret for den. Jogwheel'et kunne være bedre... Men til den pris kan man leve med det
http://www.aage.dk/shop/dj-computerudstyr/behringer/bcd3000-b-control-deejay.html
TANZ BAR @ Hekkenfeldt - 25. sep - Mike
Sheridan Jesper Haddock Askjær & Nicolaj |
|
Svar #6: Begynder udstyr???
Skrevet af Patrick
den 11/03-2010 kl. 21.37
|
|
|
Der står den ikke understøtte Vista?
|
|
Svar #7: Begynder udstyr???
Skrevet af Magnus
den 11/03-2010 kl. 22.46
|
|
|
Har hørt noget med man kan "opdatere" noget software, something.. Jeg har ikke styr på det, men har hørt at det skulle være muligt at få den til at virke til Vista også.. evt. spørg i aage-jensen hvis der ikke er en som svare på det, her på tråden, eller prøv at søge i forumet om det.
Jeg startede også selv med BCD3000 og bruger den stadig, da jeg ikke har haft råd til andet
Men, den er super til en begynder, så det ville være et godt startvalg! Kan kun anbefale den, hvis man er nybegynder!
I live for the music! |
|
Svar #8: Begynder udstyr???
Skrevet af Patrick
den 11/03-2010 kl. 23.45
|
|
|
Okay super
|
|
|
|
8 svar fundet.
Viser resultater fra 1 til 8
Gå til side:
1
|
|
|
Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger
|