DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Køb hårvoks fra ID, American Crew, HairDo! og D:FI

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Musik

LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 19.28

Hej djz
- Jeg er forholdvis ny inden for DJ & PA området, så håber på meget hjælp, råd, idéer osv!
Jeg skal til ud at have mig et anlæg, som jeg kan bruge til "små" privat fester, fødselsdage m.m. Jeg har kigget rigtig meget på et aktiv system, da jeg synes det er meget handy og ha' med rundt og rigtig smart. Men hvad kvaliteten lige er på dem som jeg har kigget på, det ved jeg ikke rigtig, så håber I derude kan hjælpe mig lidt!
Jeg har kigget på følgende anlæg:
1. LD SYSTEMS DAVE 15
Link: http://www.thomann.de/dk/ld_systems_dave_15.htm
2. Omnitronic AS-900
Link: http://www.arteq.dk/default.asp?vis=produkt&id=2806

Hvilket anlæg vil i anbefale af disse to, og hvorfor?

Jeg vil helst ikke ofre mere på et anlæg, end det Dave 15 det koster, men hvis i har et andet godt anlæg som koster et bette kun mere, så er jeg meget åben for forsalg!

/ P. Eskildsen

45 svar fundet. Viser resultater fra 31 til 45
Gå til side: 1 2 3

Svar #31: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 17.42

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre! Jeg synes at der er rigtig mange meninger om det, hvilket da også er rigtig fedt. Jeg ville bare være utrolig træt af at købe et anlæg, som så alligevel ikke kan spille det op, som jeg egentlig gerne ville spille op. Nu er jeg slet slet ikke millionær, men jeg er villig nok til at ofre et bette kun mere på et par højtalere, som så kan levere et rigtig godt stykke arbejde og spille op til det behov jeg har her i starten, og så evt. bygge det større med nogen bundkasser, når pengene rækker til det! Der er mange som har nævnt DB OPERA 405D, som de har beskrevet skulle være 2 rigtig gode topkasser at starte ud med, men det jeg tænker på, det er bare om de kan spille rent nok og levere en okay bas uden en bundkasse koblet til?

Hvis man skulle have noget tilsvarene fra JBL f.eks, eller andre mærker, hvad kunne det så være?

/ P. Eskildsen

Svar #32: LD systems DAVE 15

Skrevet af Jesper den 11/03-2010 kl. 17.51

Peter Eskildsen skrev:
Der er mange som har nævnt DB OPERA 405D, som de har beskrevet skulle være 2 rigtig gode topkasser at starte ud med, men det jeg tænker på, det er bare om de kan spille rent nok og levere en okay bas uden en bundkasse koblet til?

Når du ikke vil ofre mere på det, så kan du ikke undgå at gå på kompromis - ja undskyld jeg siger det lige ud, men god lyd koster altså nogle kroner

Du får ikke kælderdyb bund med Opera 405, men det gør du heller ikke med Davesystemet.

Forskellen er groft sagt, at DB 405 spiller rent og pænt og du kan holde ud at høre på den en hel aften, hvorimod Davesystemets skrigediskant nok skal få taget livet af din spillelyst inden aftenen er gået. Topkasserne er simpelthen for småt dimensioneret.

Opera 405's konkurrent fra JBL må vel være Eon515... den spiller også rigtig pænt, men er dyrere end DB 405eren, som jeg tror du bliver lige så glad for. I din situation er det bedre at bruge de sidste penge som startopsparing til et sæt bundkasse end på et JBL-logo

Hvis du kommer i nærheden af Vejle, kan du høre 405eren hos mig... jeg har et sæt stående

Venlig hilsen, Jesper Brock
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk

Svar #33: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 17.58

Det vil sige at du mener jeg kommer "længere" med at købe 2 stk. DB OPERA 405D frem for at købe et sæt DAVE 15? Og at DB OPERA 405D også godt kan spille okay op i et forsamlinghus med måske 50 - 100 mennesker? Nu siger jeg ikke at det skal kunne blæse menneskerne omkuld, men det må da godt kunne spille hvert fald dansegulvet op! Og hvis jeg senere køber DB OPERA SUB 15D eller også 18D og kobler til, så ville det bare spille rigtig godt, eller hvad?

/ P. Eskildsen

Svar #34: LD systems DAVE 15

Skrevet af Jesper den 11/03-2010 kl. 18.22

Peter Eskildsen skrev:
Det vil sige at du mener jeg kommer "længere" med at købe 2 stk. DB OPERA 405D frem for at købe et sæt DAVE 15? Og at DB OPERA 405D også godt kan spille okay op i et forsamlinghus med måske 50 - 100 mennesker?

Helt afgjort. Opera 405D'eren er et langt bedre valg, og hvis du kan nøjes med den gamle model (den der hedder live 405), har jeg faktisk et spritnyt sæt stående i originale, uåbnede papkasser, som du kan købe billigt... men det er så en helt anden historie...

Venlig hilsen, Jesper Brock
adm. leder, Flashlight-Gruppen.dk

Svar #35: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 18.25

Okay, det kunne godt være man skulle kigge efter sådan 2 stk. tror helst det skal være D serien, da den er bedre på visse punkter, har jeg fået at vide, ellers mange tak for buddet mester
Du mener også at DB det er bedre end et tilsvarende fra JBL f.eks. eller D.A.S?

Og hvad med Behringer, er de helt bag ud af dansen hvad højtalere angår? F.eks. sådan en højtalere som sådan en her.
http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b215d.htm

/ P. Eskildsen

Svar #36: LD systems DAVE 15

Skrevet af Alexander den 11/03-2010 kl. 19.16

Hold du dig nu til de 405Dere, det fortryder du ikke. Du får ret meget for pengene hos dB, og hvis 405Derne spiller mærkbart højere end 405 live er der også okay med power på..

Dansk DeeJay Service // www.DDJS.dk
Mobildiskotek & DJs til ethvert publikum

Svar #37: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 19.20

Okay. Super mange tak for svarende. Grunden til jeg spørger så meget, det er simpelthen fordi jeg ikke har en pind forstand på det, og så vil jeg også gerne købe det "rigtige" første gang! Have god kvalitet, god lyd og det hele for pengene, og det får man med DB højtalere kan jeg fornemme. Takker!

/ P. Eskildsen

Svar #38: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 19.32

http://www.arteq.dk/default.asp?vis=produkt&id=3540
sådan en JBL højtalere her, er den bedre eller ringere end DB OPERA 405D?

/ P. Eskildsen

Svar #39: LD systems DAVE 15

Skrevet af Alexander den 11/03-2010 kl. 19.50

Har du tænkt dig at blive ved med at komme med nye forslag?
Mig bekendt snakker folk ikke særligt godt om JRX serien, så det tror jeg ikke du skal satse på..
Dertil skal det siges, at den vidst er passiv. Du skal derfor købe forstærker til, og delefilter hvis du vælger at udvide anlægget med subs..

Svar #40: LD systems DAVE 15

Skrevet af Michael den 11/03-2010 kl. 20.01

Peter !!!, jeg har haft storebroderen til de højtalere som du nævner nemlig JRX 125, og de er skiftet ud af den simple årsag: den egner sig mere til at man kan have stående på sit drengeværelse end til at bruge til at spille for nogle kunder som betaler for ens tilstedeværelse. Jeg har haft forskellige sæt siden og er nu havnet ved DB 405 D, her får du value for money, og det kan udbygges.

Kein Zurück
www.djmichael.dk

Svar #41: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 20.04

Tak for de gode svar. Jeg er blevet meget klogere nu, jeg holder mig til DB

/ P. Eskildsen

Svar #42: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 20.40

er der nogen som kender til denne hjemmeside, og er det det billigste sted hvor man kan finde de højtalere? DB OPERA 405D

http://www.musicstore.de

/ P. Eskildsen

Svar #43: LD systems DAVE 15

Skrevet af Alexander den 11/03-2010 kl. 20.46

Hvis du vil benytte en tysk hjemmeside ville jeg nok bruge thomann.de da deres service er ekstrem god.
Hvis du skriver musicstore's pris udligner ThomannSponsorlink: Thomann.de (åbnes i nyt vindue) som regel differencen..
http://www.thomann.de/dk/db_technologies_opera_405_d.htm

Svar #44: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 11/03-2010 kl. 21.01

Okay, jeg vil også helst selv bruge Thomann, men så fandt jeg dem bare billigere ved Musicstore. Ville da lige prøve at skrive det til dem, det vidste jeg nemlig ikke at de gjorde. Tak for hjælpen drenge!

/ P. Eskildsen

Svar #45: LD systems DAVE 15

Skrevet af Michael den 12/03-2010 kl. 08.15

Kan anbefale www.djudstyr.dk, super service og hurtig levering. Har selv købt mine der.

Kein Zurück
www.djmichael.dk

45 svar fundet. Viser resultater fra 31 til 45
Gå til side: 1 2 3

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR