DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Musik

LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 19.28

Hej djz
- Jeg er forholdvis ny inden for DJ & PA området, så håber på meget hjælp, råd, idéer osv!
Jeg skal til ud at have mig et anlæg, som jeg kan bruge til "små" privat fester, fødselsdage m.m. Jeg har kigget rigtig meget på et aktiv system, da jeg synes det er meget handy og ha' med rundt og rigtig smart. Men hvad kvaliteten lige er på dem som jeg har kigget på, det ved jeg ikke rigtig, så håber I derude kan hjælpe mig lidt!
Jeg har kigget på følgende anlæg:
1. LD SYSTEMS DAVE 15
Link: http://www.thomann.de/dk/ld_systems_dave_15.htm
2. Omnitronic AS-900
Link: http://www.arteq.dk/default.asp?vis=produkt&id=2806

Hvilket anlæg vil i anbefale af disse to, og hvorfor?

Jeg vil helst ikke ofre mere på et anlæg, end det Dave 15 det koster, men hvis i har et andet godt anlæg som koster et bette kun mere, så er jeg meget åben for forsalg!

/ P. Eskildsen

45 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2 3

Svar #1: LD systems DAVE 15

Skrevet af axel den 10/03-2010 kl. 19.46

lej noget i stedet for og spar sammen til noget ordentligt. de der anlæg kan bruges til en der skal holde tale o.l. ikke til at spille noget særligt op. jo en privat fest hjemme.

Svar #2: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 19.50

Hvor mange penge skal man ud at ofre, for et godt anlæg, som kan spille et forsamlingshus op? Det bliver nok primært sådan et sted jeg skal spille, da der bliver holdt mange privat fester sådan et sted!

/ P. Eskildsen

Svar #3: LD systems DAVE 15

Skrevet af Markus den 10/03-2010 kl. 20.06

Omnitronic... no way! Hold dig væk.
Hvis du skal have noget der kan spille et forsamlingshus op, vil jeg sige du skal have 2 x 18" subs og 2 x 15" toppe. Så kan du spille det op.
Det der dave 15 kan sikkert godt spille i et forsamlingshus, men tror ikk du får det ønskede lydtryk, som du nok gerne vil have sådan et sted

2 x CDJ400 + DJM800 + HDJ2000
www.Exceeder.dk Mobildiskotek Exceeder

Svar #4: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 20.09

Hvilken højtalere og bundkasser ville i anbefale hvis det er. I kan evt. lige sende et link til noget, så jeg har en fornemmelse af prisen også ? Jeg synes bare at Dave 15 virker meget godt, og det er også bare til at starte op på. Har tænkt mig at købe noget større med tiden selvfølgelig?

Hvad med sådan et sæt her, kan det måske bruges?
Link: http://www.arteq.dk/default.asp?vis=produkt&id=3508

/ P. Eskildsen

Svar #5: LD systems DAVE 15

Skrevet af Markus den 10/03-2010 kl. 20.12

vil da næsten forslå at du køber noget du så kan bygge videre på, af samme serie og mærke

Svar #6: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 20.14

Jamen kan jeg godt bruge sådan to JBL højtalere til at starte med, eller skal der være nogen subwoofer også?

/ P. Eskildsen

Svar #7: LD systems DAVE 15

Skrevet af Markus den 10/03-2010 kl. 20.15

Du kunne eventuelt starte ud med et par aktive DB opera kasser, (model kan jeg ikke huske) men har hørt god omtale fra folk herinde, prøv at check forummet ud.
så når du har fået flere penge, kan du bygge videre med nogle bunde.

http://www.thomann.de/dk/db_technologies_sub_18_d.htm
http://www.thomann.de/dk/db_technologies_sub_15_d.htm

18" har jeg hørt god omtale om, 15" ved jeg ikke med, men mon ikk den også spiller.
jeg vil anbefale dig at tage i aage eller andre fysiske butikker, og selv tjekke varene ud og få en lytter, så gå hjem og gennemsøge nettet for det billigste sted og bestille
(thomann måske? de giver 3 års garanti )

Svar #8: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 20.20

Okay men det link jeg sendte med de to JBL højtalere, kan det godt spille rimelig godt op, også med en god lyd, uden bundkasser? Det jeg tænker på, det er om der er nok subwoofer effekt i selve topppene, eller om det er nødvendigt med bundkasserne også?

/ P. Eskildsen

Svar #9: LD systems DAVE 15

Skrevet af Anders den 10/03-2010 kl. 20.46

Nu skal du ikke altid tro på de første og bedste råd du får stukket i hånden.
Du ligger ud med at fortælle at du er ny i faget, og at du ikke ønsker at ofre frygteligt meget mere end Dave 15 systemet koster.
Så er der kun én vej: Køb det Dave 15 anlæg.
Nu er jeg selv i besiddelse af LD Systems anlægs og kort sagt er der snakke om en producent der kombinere letvægt, effektivitet og et flot lydbillede i deres systemer.

At folk så mener at du straks og aldeles skal ud og ofre flere tusinde kroner på et system der egentlig er nok til flere hundrede mennesker er jo ren blasfemi...
Enten læser folk ikke dit indlæg ordentligt, ellers også har folk en ide om at gæster skal blæses ud i entrén de kom ind ad...

Men for at selv være tilfreds med et produkt vil jeg anbefale dig at finde en forhandler i nærheden og lig øre til et system han mener vil kunne opfylde dine krav. Det er nemmere at træffe en beslutning efter man har hørt lidt lyde selv...

God jagt!

Anders Hansen
[ www.ntls.dk ]

Svar #10: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 20.56

Tusinde tak for svaret Anders Det var lige sådan et svar jeg var ude efter, som du skrev der. Jeg har luret på rigtig, rigtig mange forskellige anlæg på diverse hjemmesider, og der er da mange "store" anlæg som jeg rigtig gerne vil ha', men jeg simpelthen bare ikke har råd til, nu hvor jeg er nystartet! Så faldt jeg tilfældigvis lige over LD systems dave 15 højtalere, som lige lå i en prisklasse som er til at betale for mit bedkommende. Og en ting jeg også synes er utrolig dejligt ved sådan et aktivt system, det er at man ikke skal tænke på at koble nogen forstærker eller noget imellem, da det hele er indbygget! Et stort + ville jeg da mene. Men er sådan et aktivt system bedre end et passiv, eller er det smag sag?

/ P. Eskildsen

Svar #11: LD systems DAVE 15

Skrevet af Anders den 10/03-2010 kl. 22.12

Alting er en smagssag. Nogle er til den passive løsning, andre den aktive.
personligt er jeg til den aktive løsning. Det kommer sig af at den løsning jeg bruger for et standardsopsæt, (Lyd + lys pult, bund+top, 2 x powerbars) forbindes alt sammen med 8 kabler totalt (incl. hovedstrømstikket)
Havde jeg haft en passiv løsning var der gået flere kabler til, og da det både er i min såvel som kundens interesse at opsætning/ nedtagning af anlæg går hurtigt og smertefrit uden larm..

Men som sagt -besøg en forhandler der evt. har et Dave 15 anlæg stående og ta' en lytter. ved at Dave 12 anlægget har fået meget positivt omtale herinde tidligere -så Dave 15 kan ikke være helt galt produkt heller...

Anders Hansen
[ www.ntls.dk ]

Svar #12: LD systems DAVE 15

Skrevet af Peter den 10/03-2010 kl. 22.17

Okay, titusinde tak for det gode og positive svar Anders!

/ P. Eskildsen

Svar #13: LD systems DAVE 15

Skrevet af Nicolai den 11/03-2010 kl. 01.39

Hej Peter!

Lad mig skærer det ud i pap for dig, du FOR hvad du BETALER for. Det meget enkelt.

Mærket LD er ikke dårligt, og det system du henviser til er ganske fornuftigt. Det er bare ikke stort nok. Du kan vende den og dreje den som du har lyst, det er ikke stort nok til et forsamlingshus.

Det kan sagtens spille musikken højt nok op til dansegulvet kan høre det, men ikke med det lydtryk jeg tror du forventer. Det er ikke ligesom at stå på et dansegulv på et fornuftigt diskotek, hvor det bare banker derud af i brystet.
Og det gavner ikke noget at presse højtalerene, eller forstærkeren til det yderste hele tiden.

De to JBL topkasser du også henviser til, er skam heller ikke nok. De er større, men går ikke specielt dybt ned i lyden. De er af den billigere ende af JBL, men de holder og er ganske fine.

Det mange der har taget troen til sig, af at man skal have det bedste af det bedste for bare at kunne spille musik et par aftener. Det ER DET IKKE.
Grunden til de store diskoteker har det bedste, og det største er ren marketing og ydelse. Hvis de ikke kan klare en opgave, så tager naboen den. Hvis de ikke har det bedste, så tager de da bare naboen.
Rent indtryk og marketing. Og jo da, garantien for det holder og yder det de bliver beskrevet til, er højere og et krav i den Top-proff verden.

For at få et lydtryk der nærmer sig det på et diskotek, har du brug for et par 18" bundkasser og en ordenlig forstærker der kan styrer dem. Du vil nærme dig med et par hæftige 15" bundkasser.

Hvis jeg var dig, så ville jeg finde mig et par brugte 15" Aktive topkasser, JBL EON, DB OPERA, MACKIE.. og hvis du har noget tilbage efter det, en brugt Aktiv bundkasse.

Du når ikke langt med 10.000KR hvis du ønsker dig et passivt system, der holder og lyder godt.

Jeg vil med glæde hjælpe dig med at finde et system, nyt som brugt til dit behov med dit budget. Så skriv en mail til mig, hvis der er det mindste!

Det dumt at købe 2 gange og vente, når man kunne ha gjort det første og bedste gang.

Take care, Nico.

Svar #14: LD systems DAVE 15

Skrevet af Jacob den 11/03-2010 kl. 06.53

http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/24619/

Super kasser at bygge videre med, og super pris!

og evt. denne forstærker:
http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/22804/

Dave systemet du henviser til er et fint supper,steg & is anlæg, men du kommer hurtigt til at ramme anlæggets begrænsning. Med et sæt single 15" på stativ kan du lave fester op til ca. 80 personer, nogenlunde fornuftigt. 15" kasserne kan så senere kombineres med bundkasser så du forøger din brugbarhed på dit anlæg, og så stadig kan tage 15" med alene til mindre fester.

De højttalere og forstærker er jeg har sat på er bare eksembler af hvad der ser nogenlunde fornuftigt ud på markedet lige nu, her på siden.

Jacob

Dj'ing siden '92

Svar #15: LD systems DAVE 15

Skrevet af Anker den 11/03-2010 kl. 09.28

Nu er det jo ikke alle fester der behøver så høj lyd at blodet sprøjter ud af ørerne

Hvis Peter primært spiller til familiefester og lign. hvor det er tilladt at tale sammen er det Dave anlæg stort nok.

Hilsen Anker

Udlejning i det Nordjyske:
www.mejeriet.info

45 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2 3

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR