DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til DeeJay Talk

Valg af Controller?

Skrevet af Jacob den 03/03-2010 kl. 15.17

Står og skal anskaffe mig en ny controller (min første).
Har før spillet med CD'er, men synes den digitale verden er mere tiltalende, og søger derfor en controller der virker med Traktor, VirtualDJ eller lign...

Har kigget på Numarks NS7 som jeg synes ser rigtig lækker ud, men den er bare rimelig dyr..
Jeg så gerne den lå i omegenen af 4-5.000..

Har kigget på Reloop og Vestax, men aner ærlig talt ikke hvad jeg skal vælge.

Nogle gode forslag, gerne med begrundelser

21 svar fundet. Viser resultater fra 16 til 21
Gå til side: 1 2

Svar #16: Valg af Controller?

Skrevet af Casper den 12/03-2010 kl. 14.36

Nu har vi godt nok aftalt at du kommer forbi og prøver min Otus, men vil lige skrive her også ang. brugen af den

Selve skiftet mellem de 2 decks foregår nemt, det kræver ikke ret megen tilvænning .. Der er én knap (tættest på én selv), som bestemmer hvilket deck man "styrer". Det kræver 2 tryk at skifte deck, så man ikke bare pludselig skifter ved en fejl, og ønsker man midlertidig styring af det modsatte deck, så holder man bare knappen i bund så længe. Meget praktisk til fx en hurtig pitch-bend eller effekt. Oven i det, så skifter alt lys i maskinen farve efter hvilket deck man er på.
Hele EQ/Gain delen er delt op i 2 sæt, som på en normal mixer, så den del er der ingen tilvænning i. Bruger man den som dobbelt afspiller med intern mixer, så har man en rotary fader, som fungerer som crossfader.

Det kan godt lyde lidt indviklet, men det er lavet meget gennemtænkt, så det er lige til at gå til

Casper Innleggen
www.topsound.dk

Svar #17: Valg af Controller?

Skrevet af Jacob den 12/03-2010 kl. 15.04

Casper Innleggen skrev:
Nu har vi godt nok aftalt at du kommer forbi og prøver min Otus, men vil lige skrive her også ang. brugen af den

Selve skiftet mellem de 2 decks foregår nemt, det kræver ikke ret megen tilvænning .. Der er én knap (tættest på én selv), som bestemmer hvilket deck man "styrer". Det kræver 2 tryk at skifte deck, så man ikke bare pludselig skifter ved en fejl, og ønsker man midlertidig styring af det modsatte deck, så holder man bare knappen i bund så længe. Meget praktisk til fx en hurtig pitch-bend eller effekt. Oven i det, så skifter alt lys i maskinen farve efter hvilket deck man er på.
Hele EQ/Gain delen er delt op i 2 sæt, som på en normal mixer, så den del er der ingen tilvænning i. Bruger man den som dobbelt afspiller med intern mixer, så har man en rotary fader, som fungerer som crossfader.

Det kan godt lyde lidt indviklet, men det er lavet meget gennemtænkt, så det er lige til at gå til

Casper Innleggen
www.topsound.dk

Det glæder jeg mig satme til at prøve - Det lyder virkelig gennemtænkt!

www.soundcloud.com/fredsgaard
www.fredsgaard.biz

Svar #18: Valg af Controller?

Skrevet af Thomas den 13/03-2010 kl. 10.29

Jacob Fredsgaard skrev:
Rasmus Halleby Jensen skrev:
Jeg er desværre en af landets mange SU-slaver, og det ville derfor tage mig minimum 2 år at spare de sidste penge sammen til en NS7'er, selvom jeg rigtig gerne ville have den B-)

Thomas Andreas Schmidt
Har kigget på Vestax'en, men synes den (den sølvfarvede i hvertfald) virker meget plastic-agtig, og det gider jeg bare ikke bruge penge på igen. Havde en Gemini afspiller på et tidspunkt som jeg konstant var bange for at ødelægge, fordi jeg synes den lignede noget der kunne knække bare man kiggede på den.
Hvordan er kvaliteten på den?

Er der nogen der ved om man kan få lov at lege med/teste/røre ved de forskellige modeller i en Aage butik inden man køber?

HEJ

DU KAN GODT PRØVE VESTAX 100 I AAGE BUTIKKEN, DOG KAN DEN VERSION AF VCI 100EREN FRA USA MEGET MERE.
JEG SYNES IKKE DEN VIRKER BILLIG, DET MESTE ER METAL PÅ PRODUKTET...SE PÅ DERES HEJMMESIDE:

http://www.vestax.com/v/products/detail.php?cate_id=33&parent_id=8

Svar #19: Valg af Controller?

Skrevet af Hans-Jacob den 14/03-2010 kl. 18.13

400+400+400 er et SUPER setup til traktor. Du får et alsidigt sæt som CD-jocks også kan bruge!

Når det så er sagt så tag et kik på Allen&Heaths nye controller DX - vi har netop bestilt en til demo.

Svar #20: Valg af Controller?

Skrevet af Jacob den 14/03-2010 kl. 18.26

Overvejer også lidt et 2xCDJ400+DJM400 hvis pengene er til det.. - Venter både på feriepenge og penge tilbage fra SKAT, så det kan jo være

Mht. Alen&Heaths DX'er, så synes jeg ikke den ser særlig stor ud. Det største problem ved mange af controllerne er at de er så små.. - Jeg vil godt have god plads at arbejde på, og det er mest derfor jeg finder NS7 og V7 tiltalende..

www.soundcloud.com/fredsgaard
www.fredsgaard.biz

Svar #21: Valg af Controller?

Skrevet af Rasmus den 14/03-2010 kl. 19.59

Samme her; også derfor jeg valgte NS7'eren også fordi at jeg ikke har brug for CD'er ...
- Yderligere så er den muligvis noget af det nemmeste at hooke op :p

Deejay HAlleBy! @ 2010
Numark NS7 + NSFX'er + Pioneer HDJ-2000

21 svar fundet. Viser resultater fra 16 til 21
Gå til side: 1 2

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR