DJzShop.dk DanceChart.dk Clubtunes.dk Udstyr Partner: MensCare.dk

Musik    Musik Produktion    Teknik    Jeg søger...    DM i Disco    Snik Snak    LightJockeyz    Web Talk    DeeJay Talk  

Tilbage til Musik

Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Martin Olsen den 09/02-2010 kl. 01.14

Hej Tiesto fans

Nu har jeg været til to Tiesto koncerter. Jeg kan lide hans musik, men har tænkt en del over hvor meget han egentlig foretager sig oppe ved pulten.

Når man hører musikken til koncerterne, er de sange han spiller helt identiske med dem som han har udgivet. Det som er anderledes er selve overgangene fra sang til sang - altså selve mixet, som er forholdsvis kort.

Så hvad er det han laver, når han står der oppe ved sine CDJ-1000'er og DJM-800 og drejer og trykker løs? Her mest tænkt på tiden mellem overgangene (mixene) hvor sangene bare bliver afspillet.

Er det spil for galleriet eller foretager han sig rent faktisk en masse teknisk på pulten?

Hans show er professionelle, så det vil være logisk, hvis alt er planlagt på forhånd og altså også det som bliver spillet - Hvilket gør at han rent faktisk kunne stå nede på dansegulvet og danset med.

Jeg ved fra Ibiza at han kan mixe og er dygtig til det. Jeg synes også hans musik er fedt lavet. Men for os her i Danmark er han vel mere en producer frem for en DJ - Eller hvad?

Vil meget gerne høre jeres mening om emnet.

Jeg er på ingen måde ude på at håne ham. Vil blot vide hvad hans rolle ved pulten er med reference til hans koncerter i Parken og Forum.

12 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 12
Gå til side: 1

Svar #1: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Emil Heegaard Jespersen den 09/02-2010 kl. 13.22

helt ærlig..så tror jeg meget af tiden han bare står og glor på folk
det tager jo ikke 5-7 min at lave et mix, så der er god tid til at stå og kigge på folk ;P
jeg har læst i et interview at han ikke forbereder sig til hver koncert

Base Nightclub & 1Noise

Svar #2: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Rasmus Faurholt den 09/02-2010 kl. 13.50

Nu kunne jeg være liiiidt provokerende at spørge: Hvad laver alle andre djs mellem deres mixes ? Men vil gå ud fra at han som mange andre bruger f.eks effekter, laver cues, fiinder skiver osv...også læser han vel publikum, "fester med" osv... Det er jo meget af det at gå til et show med Tiesto vil jeg mene. Det er sammenspillet mellem ham, publikum og det fantastiske show der altid er der gør det fedt?

-Faurholt

Svar #3: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Markus Bruun Rasmussen den 09/02-2010 kl. 16.01

sjovt du nævner det.
"Hvad laver alle andre djs mellem deres mixes"
Har et ret godt eksempel på 2 der bare står og ligner nogle der laver en masse.

http://www.youtube.com/watch?v=Sd9721HXXoY
fra 5 minutter inde..
Er det bare mig der ikke helt forstå hvorfor der skal pilles så meget på EQ'n og diverse knapper, som ikke har en hørbar effekt, hele tiden? først går Brown ind over og piller ved EQ'n. Så går Hampenberg ind over og piller, osv osv. Somom det den anden lige gjorder var forkert..
Synes det ser lidt tåbeligt og overdrevet ud

Mig bekendt behøver man da ikke hele tiden at optimere på EQ'n samt Gain på et nummer, som ikk engang skal mixes?.. Enten er der noget galt med Masteringen af selve nummeret, eller også står de bare og ligner nogle der laver noget.
(Okay Color effekterne og echo bliver der pillet lidt ved, og det kan høres )

faderne skal også lige køres ned hele tiden.. Tænk nu hvis de havde kørt op af sig selv i mellemtiden.

2 x CDJ400 + DJM800 + HDJ2000
www.Exceeder.dk Mobildiskotek Exceeder

Svar #4: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Simon Lücking den 09/02-2010 kl. 16.33

Hold da kæft hvor ser det dumt ud!!

Mvh. Simon, DJ EL..

Svar #5: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Stefan Olsen den 09/02-2010 kl. 16.39

Helt ærlig, så fatter jeg sku heller de djs der hele tiden står og piller ved eq'en, uden at man kan høre noget der ændre sig. Selfølgelig i overgangene skal der pilles lidt nogle gange. men dem som står og piller ved dem bare for at se lidt teknisk anlagt ud, er sku ikke for spids imo

Svar #6: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Rasmus Faurholt den 09/02-2010 kl. 16.43

Ja ok, den video er måske også liiige til den gode side, men mener stadig bare ikke at Tiesto står mellem hvert mix og glor på folk... Det var det "hvad alle andre djs laver mellem mix skulle dække over". Ved da godt at tiden mellem mixene også kan bruges til at snakke med damer, drikke øl, vand, sprut ect., gå på potten osv. men det jeg vil frem til er at en mand som Tiesto nok ikke bare står og glor 5 timer i træk...

-Faurholt

Svar #7: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Jesper Møller den 09/02-2010 kl. 16.57

Vil nok følge Faurholt i det ovennævnte, at en dj som Tiësto nok ikke bare står og glor i 5-6 timer. Går da ud fra der bliver eksperimenteret med lidt forskelligt, for at få nogle bedre overgange, måske nogle "nye" lyde osv, så det ikke føles som det samme man hører hver eneste gang.

Men i den video med Brown og Hampenberg, bliver der da godt nok pillet utroligt meget, uden at det giver nogen form for effekt overhovedet..

Men det er vel forskelligt fra djs til djs, at nogle kan lide at stå og følge rytmen osv, og pillet ved pulten imens, og andre lader være..

Svar #8: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Jacob Bøgh Drasbæk den 09/02-2010 kl. 20.09

tiesto spiller med 4 afspillere. Det kunne jo godt være han brugte 2 til at spille for højtalerne, og de 2 andre bruges kun i hørertelefonerne hvor han afprøver mixes af før han laver dem, hvor han bagefter gør præcist det samme på de 2 der spiller ud i højtalerne. For vil da mene han har rigelig med tid imellem mixes... så han burde kunne nå det. men det er bare en teori

Svar #9: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Per Hansen den 10/02-2010 kl. 09.23

Nu skal du på ingen måder tro at det tiesto står og laver til hans dj sets og koncerter er noget han vælger i cd kufferten... Alt er gennem tænkt og gennem prøvet inden det bliver skudt ud i hoved på dig og alle andre...

Self kan han ikke stå og danse og drikke fadøl imens jukeboxen spiller -
1. Det er jo hans musik og hans show, så selv om det er indøvet ret så meget så er det jo stadig manden og hans musik folk betaler for at høre...
2. han drikker nok noget andet end fad øl, han er jo ikke fra jylland...

det er jo et show som i ser ham lave, så tiesto men en alm cdj pult ville jo ikke se ud af meget, hvor imod 4 cdj, mixer, efx maskiner og 1210'er ser ud af meget mere og ved første øjekast bliver i jo imponeret...

Per Hansen+45 26 857 228
Serato.com

Svar #10: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Frank Urbaniak den 10/02-2010 kl. 10.51

Mixene er ik forberedte og testet fra start til slut, på forhånd.
Han gør som så mange andre; tænker 3-4 numre frem og læser publikum. Hvis de rykker mest på Vokaler så må han spille mere af det, og hvis de rykker på det mere tech'ede må han spille mere af det osv.
Selvfølgelig er der visse tracks som er planlagt at han spiller, og hvornår. Men det er kun en brøkdel af det

Frank Urbaniak
Past & Present

Svar #11: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Anders Ringsted nielsen den 10/02-2010 kl. 14.24

hm. det er sådan en uendeligt never ending diskution det her, jeg vil så lige påpege at tiesto har så mange flere forskellige måder at mixe et nr på og bruger også tiden på at feste med da det jo også er en del af det, han får da også skiftet en del forskellige trøjer, planlægger måske 5 numre frem og hvis ik jamen så står han nok og tænker på hvor heldig han er.

Må godt nok indrømme at alexander brown ligner en 15 årig dj fanget i en voksen mands krop. Og så synes jeg hans set er lige lovligt cheap. synes også det ser lidt fjollet ud men altså - det er et show og dem som ikke kender noget til det synes bare det er ekstremt fedt. Så sådan som jeg ser det er det jo bare et show men man kan godt se hvem der er mest nede på jorden og har mest erfaring af de to.

Udover det så tror jeg de fleste piller ved EQ'en. Jeg bruger den meget hele linjen. Det min måde at gøre det på og så er det bare en vane at så og pille lidt ved den engang i mellem uden egentlig at gøre noget..

Anders Ringsted
www.djringsted.dk

Svar #12: Hvad laver Tiesto egentlig til sine koncerter?

Skrevet af Christian Høgh Titelbech den 11/02-2010 kl. 19.48

Nogle folk piller ved EQ'en fordi det er en vane...

Det ville vel se knap så fedt ud, hvis man hev sin PS3 med og legede med den, bare for at tilfredsstille sit behov for at trykke på knapper hele tiden

Cheers!
HAWKES

12 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 12
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR