DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Snik Snak

IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Dennis den 09/02-2010 kl. 00.17

Ved ikke om emnet passer her på sitet, men prøver alligevel

Vi skal have nye firma telefoner, og da nogle af os bruger mail, nettet og kalender meget i telefonen, er udvalget blevet kogt ned til enten:

IPhone 3GS 16 GB
eller
Nokia N97 Mini

Så, vil gerne høre folks menninger, holdninger og erfaringer.
Kravene er som sagt at de skal kunne arbejde sammen med Outlock, være stabile på nettet, og ellers fungere som fornuftig telefon.

Hvad ville i vælge?

Dennis Pedersen
MEGARAY GRUPPEN DANMARK APS

17 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2

Svar #1: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Simon den 09/02-2010 kl. 00.31

www.mobildebat.dk

Mvh. Simon, DJ EL..

Svar #2: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Dennis den 09/02-2010 kl. 00.39

Ja, men vil gerne høre erfaringer fra folk i samme branche
Men tak Simon

Dennis Pedersen
MEGARAY GRUPPEN DANMARK APS

Svar #3: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Nicklas den 09/02-2010 kl. 02.31

Hey Dennis..

Jeg har selv en Nokia N97 Mini.. Og er helt tilfreds med den.. Er glad for det lille tastetur som man kan skubbe ud.. Er ik så glad for tuchscreen generalt, da jeg synes de har været ret dårlige og skrive på.. Men Nokia N97 Mini, der er de kommet godt efter det, da de her det lille tastetur..

Kalender funktionen er super god.. Ved dog ikke helt hvor god den er til at at synkronisere med Outlook da jeg ikke bruger kalenderen på computeren..

Internetet fungere også helt fint.. Bare sørg for at ha en udbyder med 3G netværk, også gerne over det meste i landet. Har Selv Telia, og de har desvære ikke det bedste 3G netværk..

Men Jeg kan godt anbefalle Nkia N97 Mini..

DJ Sigvaldason // www.sigvaldason.eu
nicklas@sigvaldason.eu // 42205038

Svar #4: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Jacob den 09/02-2010 kl. 02.37

Nu har jeg selv iphone, og er rigtig glad for den, det eneste du skal være opmærksom på er du skal have et beskyttelsescover til den...jeg havde et uheld med min da vi pakkede bil hvor jeg flækkede mit bagcover...

Men ellers som i siger så er den virkelig fed til kalender, vi har en intern kalender som er opbygget på google calendar i vores cms system...det har gjort at jeg via et program som jeg har købt i App store, får opdateringer af kalenderen hvergang der kommer noget nyt i

Og den kan godt arbejde sammen med outlook, men en ting der er federe, er at hvis du havde exchange server så har du adgang til din mail, kalender osv. hele tiden via din iPhone...

Men der er jo også en del programmer som tilegner sig vores branche i App store'n...jeg har virkelig haft gavn af min, jeg har stået og indstillet fokus med min iphone, og du kan indstille lydniveau hvis du kører med ip på dine forstærkere mixere osv.

MVH. Jacob Andersen
Lightdesigner | Lightjockey | Tekniker

Svar #5: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Morten den 09/02-2010 kl. 03.00

hva hedder det program du har købt til det cms system i har..?

Morten Rasmussen
Beat4you.dk

Svar #6: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Morten den 09/02-2010 kl. 08.20

Vil klart anbefale N97, den er generelt mere stabil og ikke mindst større mulighed for og få lavet under garanti.

Apple kører efter andre principper, er noget sket med telefonen, så totalskader de den som en fysisk overlast.

Desuden er N97 nemmere til kalender da den har taster så man har følelsen fra pc,en.

Sidder til daglig som som tekniker hos Nokia, hvor vi også servicere Iphone.

JK Musik

Svar #7: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Peter den 09/02-2010 kl. 08.55

Som en mobilnørd der har prøvet alt fra HTC, nokia, SE osv. kan jeg kun sige at det eneste rigtige valg er Iphonen. Aldrig har jeg været så glad for en telefon.

N97 er en rigtig skodtelefon, der stadig kører på det forældede Symbian styresystem. Træg, langsom og svær at bruge. Iphonen virker bare, og er rent faktisk brugbar til at surfe på nettet mm. Ydermere kan du altid finde en applikation der kan de du lige mangler, det er der ingen andre der kan.

Iphonen har sine mangler, såsom standby-tid, dårligt kamera og sart opbygning, men alt dette blegner i forhold til hvor lækker en telefon den er.

Efter at jeg fik min 3gs, og gik og blærede mig med den, er der nu 9 kollegaer der har skiftet til Iphone, og de er alle lykkelige for deres nye legetøj.

MVH Peter Hvedstrup - www.disco-flex.dk
Nu med Dynacord V-system

Svar #8: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Michael den 09/02-2010 kl. 09.17

Jeg har i forbindelse med indkøb af et stort antal telefoner til min arbejdsplads undersøgt fordele og ulemper ved iPhone.

Ingen tvivl om det er en dejlig gadget og hypet omkring den gør også sit, men husk inden du investerer, at der også er ulemper:

- den har glasskærm, og den kan meget let gå i stykker, og det koster en krig at få skiftet
- service og support fra Apple er ikke i top jf. en fagsekspert
- den er låst og man skal bruge ulovlige metoder for at få "magten" over sin tlf

Der er også mange fordele bl.a. App store.

Da jeg samtidig selv skulle skifte min privat mobil, valgte jeg istedet en lidt mere solid løsning nemlig Nokia E71, den er nok lidt kedelig for de fleste, men gud hvor er den stabil også kan den det med mail og internet jeg har brug for.

Der er mange meninger og holdninger i iPhone, hvis jeg var i din situation ville jeg overveje om hvordan telefonen skal bruges, bliver den udsat for kulde/varme, får den mange stød osv.

Kein Zurück
www.djmichael.dk

Svar #9: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Tobias den 09/02-2010 kl. 10.09

Få fat i en andriod mobil... virker lige som i phone med en app store, MEN du skal ikke bruge tid på at få lov til selv at andre på ting (læs jailbrake iphone)...
Jeg har en billig huawei u8230 med andriod, og den er jeg super glad for, og så koster ca det halve af iphone.
og jo jeg har mange gange haft i phone i hånden, den er lækker ja, men der er lidt for mange tilg ved den der trækker ned...

Svar #10: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Carsten den 09/02-2010 kl. 10.29

Jeg stod i samme situation og undersøgte tingene godt inden jeg valgte. En kollega har knækket sin skærm 2 gange under pakning af traileren, 1 gang da den tilfældigt røg ud af lommen og en anden gang da den lå i lommen, men kom lidt i klemme mellem lår og højtaler.

En iPhone er flot og et modeikon, men er alt for sårbar og holder ikke batteri nok. Nokia er mere robust og modstandsdygtig.

Jeg valgte at købe en Nokia N97 (ikke Mini) og det har jeg ikke fortrudt. Selv om den kører med Symbian styresystem, så går det lang hurtigere end Nokias tidligere Symbian telefoner. Den har også et komplet tastatur og alle de apps som du kan få til iPhone, dem kan du også få i Ovi Store til 97'eren.

_____Carsten And______
Ridderen af den runde pult

Svar #11: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Peter den 09/02-2010 kl. 12.58

Carsten Andresen skrev:
Jeg stod i samme situation og undersøgte tingene godt inden jeg valgte. En kollega har knækket sin skærm 2 gange under pakning af traileren, 1 gang da den tilfældigt røg ud af lommen og en anden gang da den lå i lommen, men kom lidt i klemme mellem lår og højtaler.

En iPhone er flot og et modeikon, men er alt for sårbar og holder ikke batteri nok. Nokia er mere robust og modstandsdygtig.

Jeg valgte at købe en Nokia N97 (ikke Mini) og det har jeg ikke fortrudt. Selv om den kører med Symbian styresystem, så går det lang hurtigere end Nokias tidligere Symbian telefoner. Den har også et komplet tastatur og alle de apps som du kan få til iPhone, dem kan du også få i Ovi Store til 97'eren.

_____Carsten And______

Hvis man passer på sine ting, holder de for det meste. Jeg har aldrig smadret nogen mobiler ved at tabe eller klemme dem, om det så var Nokia eller min Iphone.

At man kan få alle de samme applikationer på Ovi store som man kan på Apples Appstore er direkte forkert.

Nu med Dynacord V-system

Svar #12: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Jacob den 09/02-2010 kl. 15.17

Morten Rasmussen skrev:
hva hedder det program du har købt til det cms system i har..?

Morten Rasmussen
Beat4you.dk

Ved det ikke helt, ved bare at vores Cms er implementeret omkring google mail og calendar, hvilket er ret fedt så vi har adgang til det over det hele enten via iPhone eller exchange server

MVH. Jacob Andersen
Lightdesigner | Lightjockey | Tekniker

Svar #13: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Morten den 09/02-2010 kl. 15.20

okay.. hvad hedder aplikationen så..?

Morten Rasmussen
Beat4you.dk

Svar #14: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Carsten den 09/02-2010 kl. 18.57

Peter Hvedstrup skrev:
[citat]Carsten Andresen skrev:

_____Carsten And______

Hvis man passer på sine ting, holder de for det meste. Jeg har aldrig smadret nogen mobiler ved at tabe eller klemme dem, om det så var Nokia eller min Iphone.

At man kan få alle de samme applikationer på Ovi store som man kan på Apples Appstore er direkte forkert.

Nu med Dynacord V-system [/citat]

Jeg kender selvfølgelig ikke alle de apps man kan få til iPhone eller Nokia, men dem som min kollega dengang havde til sin iPhone, kan jeg også få til min Nokia i dag. Jeg undskylder hvis jeg gav det indtryk, at alle apps kan fås alle steder.

Du har fuldstændig ret i, at hvis man passer på sine ting, så holder de længere. Min kollega har nok bare uheldig, men jeg har nu også selv klemt 2 telefoner, så displayet knækkede. En Nokia og en Ericsson.

_____Carsten And______

Svar #15: IPhone vs. Nokia N97

Skrevet af Tine den 09/02-2010 kl. 20.18

Har du overvejet at kigge på en Blackberry i stedet?

Tine Hell, Diskotek Globe
Sønderborg, Vejle & Odense

17 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1 2

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR