DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Partner: MensCare.dk

Køb hårvoks fra ID, American Crew, HairDo! og D:FI

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lyd-teknik

Trådløs mic.

Skrevet af victor den 08/02-2010 kl. 13.25

Hej

ville hører jeg der ude hvad for en trådløs mic der er bedst til live produktion?

har kigget lidt på en shure sm58?

Mvh victor

11 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 11
Gå til side: 1

Svar #1: Trådløs mic.

Skrevet af Frederik den 08/02-2010 kl. 13.33

Udfra hvad man ser rundt omkring og hvad jeg læser mig til vil jeg sige beta58a kapsel, med en UR2 sender.
Men jeg har ikke den rette viden til en kvalitativ forklaring, kun til den kvantitative.

Frederik Schrøder

Svar #2: Trådløs mic.

Skrevet af daniel den 08/02-2010 kl. 15.03

jeg vil nu sige .
UR2 håndtag med KSM9 Kapsel
og så en
UHF-R modtager

ved godt det koster med det er godt . og det viker bare være gang

Svar #3: Trådløs mic.

Skrevet af Frederik den 08/02-2010 kl. 15.16

Iforsig tror jeg ikke der er nogen der er bedst, men måske nærmere en fælles nævner at det er den klasse med beta58a og ksm9 ovs. Jeg har bare set betaen flest gange.

Frederik Schrøder

Svar #4: Trådløs mic.

Skrevet af Tobias den 08/02-2010 kl. 15.39

Hvis man er mere til Sennheiser så er deres 2000, 3000 og 5000 serier også suplime (og fås med mange forskellige kapsler). Og som nogle skriver så er Shure UHF-R med en Beta58, Beta87 eller KSM9 det fede.....

Hvis man ikke har helt så mange kroner at gøre godt med som de ovenstående systemer koster, så er Sennheiser's ew100/300/500 serier et godt alternativ (Ikke mindst med en MMD865 kapsel).

Venlig hilsen
Tobias Folke Petersen
Total Lyd & Lys

Svar #5: Trådløs mic.

Skrevet af victor den 08/02-2010 kl. 15.42

okay

tak for alle svarne

mvh victor

Svar #6: Trådløs mic.

Skrevet af Frederik den 08/02-2010 kl. 15.49

Og tvivler ærligt talt på at en 16 årig har råd til de ovennævnte systemer, bliver hurtigt små 35 eks moms

Frederik Schrøder

Svar #7: Trådløs mic.

Skrevet af victor den 08/02-2010 kl. 15.51

Frederik du har ret

men det skader jo ikke og vide hvad der er det bedste, så man har lidt mere viden inden for teknikken

Svar #8: Trådløs mic.

Skrevet af John den 08/02-2010 kl. 15.56

Her er et fint system som oveni er anerkendt:
http://www.aage.dk/shop/mikrofoner-traadloese-haandholdte/audio-technica/atw-3141-vocal-saet.html

Vi har for nyligt købt 12 komplette sæt af ovenstående (modtager, håndholdte og beltpacks), og de blev valgt udfra lidt forskellige kriterier som fleksibilitet, vellyd, pålidelighed, vægt på "håndtag", pris contra ydelse m.m.
I en decideret test mod Sennheiser og Shure i samme priskategori, vandt de overlegent når man tager alle ovennævnte ting i betragtning. For at få samme kvalitet hos Sennheiser og Shure, skal man op i nogle betydeligt dyrere serier..... bare lige et fakta !

John Larsen
www.srlyd.dk

Svar #9: Trådløs mic.

Skrevet af michael den 08/02-2010 kl. 18.52

John Larsen skrev:
Her er et fint system som oveni er anerkendt:
http://www.aage.dk/shop/mikrofoner-traadloese-haandholdte/audio-technica/atw-3141-vocal-saet.html

Vi har for nyligt købt 12 komplette sæt af ovenstående (modtager, håndholdte og beltpacks), og de blev valgt udfra lidt forskellige kriterier som fleksibilitet, vellyd, pålidelighed, vægt på "håndtag", pris contra ydelse m.m.
I en decideret test mod Sennheiser og Shure i samme priskategori, vandt de overlegent når man tager alle ovennævnte ting i betragtning. For at få samme kvalitet hos Sennheiser og Shure, skal man op i nogle betydeligt dyrere serier..... bare lige et fakta !

John Larsen
www.srlyd.dk

Jeg har bla. den serie du linker til og jeg er langt fra tilfreds med dem..

De falder ud i tide og utide lidt som om de kommer ud fra rækkevide selv om de bruges ikke mere end 4-6 M. fra modtageren.

Jeg har prøvet alt med dem uden resultat der er tilfreds stillende og nu ligger de og samler støv.

Købte dem fordi senheizer bruger mere batteri-strøm end Berlin på en nat men er godt nok ked af at jeg har solgt mine senheizere nu.

Hvad der kan være galt og forslag ønskes da gerne.Må da være mig der ikke har fattet et eller andet...

Svar #10: Trådløs mic.

Skrevet af John den 08/02-2010 kl. 20.53

Øhhhh nå ?
Vi bruger i øjeblikket 14 sæt til en musical, og ALLE kører uden problemer. Nu har de kørt i 2 dage uden ét eneste drop-out.

Er du opmærksom på, at det nye digitale sendesystem til fjernsyn kører i de frekvensområder hvor stort set alt trådløst kører i ? Sendefrekvenserne til digital fjernsyn er lidt forskelligt afhængigt af hvilket område man bor. Du kan sætte modtagerne til at scanne, og dermed finder de selv en ledig og støjfri frekvens ... når den så har fundet en ledig/støjfri frekvens, skal den selvfølgelig "låses" på den, og senderen (håndtag/beltpack skal "parres" ril den frekvens .... har du prøvet det ?

John Larsen
www.srlyd.dk

Svar #11: Trådløs mic.

Skrevet af Christian den 08/02-2010 kl. 21.56

Jeg har lige lavet et "Stjerne for en aften" show på et gymnasie hvor de har købt komplet nyt udstyr inkl. trådløse mics. De har købt den nye Sennheiser G3 serie:

http://www.aage.dk/shop/mikrofoner-traadloese-haandholdte/sennheiser/ew135-g3-vocal-set.html

Der kan køre 40 systemer samtidig, de kan selv scanne ledige frekvenser, der er batteristatus på både sender OG modtager, batterilevetiden var OVER 6 timer med konstant tændte mikrofoner. Og så lyder de faktisk ret godt i den prisklasse!

Det er helt klart dem jeg ville vælge hvis jeg skulle købe billige trådløse mics!

11 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 11
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

PARTNERE

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR