DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lyd-teknik

Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Shervin
den 13/11-2008 kl. 23.56

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej, Jeg står i et dilemma hvad nye 18" enheder angår. Jeg har anskaffet mig 4 bundkasser uden enheder, som efter sigende skulle være en konstruktion af JBL ( det er der delte meninger om) . Dette link viser tegning over de omtalte bunde.
www.geocities.com/loudspeakerguru/Keele_W_Box.doc
(se side 5)
Spørgsmålet: Kan jeg tillade mig at fodre dem med Nye DAS 18- G enheder uden at lave om på selve konstruktionen? Nogen der har erfaring med enheder til netop denne konstruktion? På forhånd mange tak

15 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Frank
den 14/11-2008 kl. 00.25

Stem op 0 Stem ned 0

Lige umiddelbart vil jeg da sige det nok godt kunne lade sig gøre.

G18 enheden sidder jo i DAS egen ST215, så i grove træk minder om dine kasser.

Hvordan de vil præstere er så nok en anden sag.
Men G18 kan i hvertfald godt spille i horn kasser.

Frank Olesen
Mobildiscotek Night Flame

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Karsten
den 14/11-2008 kl. 09.43

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg har hørt w hornet med RCF L18P300 det sparkede sku R..

Karsten Rasmussen - Lysteknikker
www.dmpro.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Mikkel
den 14/11-2008 kl. 11.11

Stem op 0 Stem ned 0

DAS G18 eller G45 spiller vildt fedt. Blød og præcis bund. Kan klart anbefales!

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Shervin
den 14/11-2008 kl. 12.09

Stem op 0 Stem ned 0

Tak for jeres besvarelser. Hvad DAS 18 G angår, så fik jeg at vide at de to "huller" midt på kassen skulle dækkes til, ellers vil de såkaldte antal liter som Das enheden kræver ikke vil kunne stemme overens med kassen. Hvis jeg ellers kan formulerer mig ordenligt?? Resultat de brænder sammen.....?

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Bo
den 14/11-2008 kl. 19.54

Stem op 0 Stem ned 0

Hullerne er til ventilering af rummet bag enheden, dvs samme som basrefleksporte. Jeg aner ikke hvad DAS enhederne er beregnet til, men de er vel næppe beregnet til trykkammer, så at blænde dem helt tror jeg ikke på.
Hvis der er for lidt modstand i disse ventilationsporte vil enheden ikke kunne udnyttes i de laveste frekvenser. Omvendt vil for stor modstand også begrænse enhedens udnyttelse og ikke kan opnå et højt lydtryk ved lave frekvenser.
Om du kan brænde enhederne af?? Måske, men det går nok snarere i retningen af at du ikke udnytter enhederne/hornets kapacitet fuldt ud, da jeg formoden DAS enheden i forvejen er beregnet til anvendelse i horn/vent kabinetter. Hvis man forsøger sig lidt varsomt frem, så kan man nok tune horn/enhed sammen. Måske er der nogle der har gode erfaring med at beregne den slags, som kan give dig lidt mere at arbejde med.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #6: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Jon
den 14/11-2008 kl. 22.28

Stem op 0 Stem ned 0

Den helt rigtige enhed til disse er JBL's egen 2240H.

Så en enhed med nogenlunde samme t/s-data er sagen. Kunne godt forestille mig DAS 18G45 var tæt på.

Mvh. / Best Regards
Jon Pejtersen - www.cosmos-ent.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Rune
den 15/11-2008 kl. 11.37

Stem op 0 Stem ned 0

Selv haft 2*W-horn. Smed Beyma 18G400 i dem. De fik støv ned fra lofter i div lokaler. God (dyb bund). Kørte 4 vejs elektronisk deling, så ved desværre ik hvor hvor godt det går i mellembas område.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #8: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Rune
den 15/11-2008 kl. 11.57

Stem op 0 Stem ned 0

Bo Frydkær skrev:
Hullerne er til ventilering af rummet bag enheden, dvs samme som basrefleksporte. Jeg aner ikke hvad DAS enhederne er beregnet til, men de er vel næppe beregnet til trykkammer, så at blænde dem helt tror jeg ikke på.
Hvis der er for lidt modstand i disse ventilationsporte vil enheden ikke kunne udnyttes i de laveste frekvenser. Omvendt vil for stor modstand også begrænse enhedens udnyttelse og ikke kan opnå et højt lydtryk ved lave frekvenser.
Om du kan brænde enhederne af?? Måske, men det går nok snarere i retningen af at du ikke udnytter enhederne/hornets kapacitet fuldt ud, da jeg formoden DAS enheden i forvejen er beregnet til anvendelse i horn/vent kabinetter. Hvis man forsøger sig lidt varsomt frem, så kan man nok tune horn/enhed sammen. Måske er der nogle der har gode erfaring med at beregne den slags, som kan give dig lidt mere at arbejde med.

Har selv 4stk B36 horn med DAS enheder i. B36 er trykammer, med horn, og jeg er ikke imponeret over den bund (mangel på samme), der kommer ud at de kasser. De kan levere
"bryst dunk", men de ryster absolut ikke vinduer ud af hytten.
Vil til W horn bruge en Beyma (overvejer at proppe dem i B36-og se/høre hva der sker). Savner lidt at vide hva målet med projektet er? Så dybt i bas som muligt, men hvor højt tager dine toppe over?

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #9: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Shervin
den 15/11-2008 kl. 12.01

Stem op 0 Stem ned 0

Står godt nok og overvejer kraftigt at skifte min bunde ud med Das ST18. Der er mange tilhængere af denne type bunde, men personligt har jeg aldrig stiftet bekendskab med dem selv. Ved ikke om de er lettere ( vægt) eller spiller dybere... det er vel en smagssag hvad man bedst kan lide....?

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #10: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Rune
den 15/11-2008 kl. 12.21

Stem op 0 Stem ned 0

Der får du da klart ret. Finders jo mange profiler her, og de fleste har 2 ører. Hvad der er det rigtige for lige netop dig-det er jo ik nemt at svare på.
Hvad har du af amp(s)? Aktiv deling? Hvor højt skærer du? W horn er jo nok mest til bulder og brag. De arbejder nok ikke højere end 120-130HZ, måske det er højt sat.
Så vil tro det sætter krav til hva du har stående over dine 4 bunde. De W horn jeg havde (savner dem), de skulle ha 15" over sig til mellem bas. W horn er tungt og stort (mener de er på næsten 520L), men flytte luft, det kan de..
Das er ikke lige min kop kaffe (trods jeg selv har 18-G enheder).

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #11: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Mikkel
den 15/11-2008 kl. 18.16

Stem op 0 Stem ned 0

ST-18 bundene fra DAS spiller vildt fedt. Jeg har selv 4 stk. Kabinettet er totalt ræsonans-dødt og de gør, så vidt jeg husker, helt ned til 35Hz. Jeg skærer dem dog altid selv ved ca. 50Hz, men det er mere fordi det kan tage hårdt på forstærkeren med de helt dybe toner. Bestemt fine bunde, som kan spille kontrolleret med hård belastning på.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #12: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Shervin
den 16/11-2008 kl. 16.32

Stem op 0 Stem ned 0

Tak for jeres input
Rune: Jeg har LD SYSTEMS Forstærkere - ja ved det godt, ikke noget at råbe hurra for. I hvertfald ikke når vi taler om bunde. Jeg deler bunde/toppe ved de 120hz. Har lige anskaffet mig en Behringer DCX2496 ultradrive - pro, som jeg skal eksperimentere lidt med i den kommnede tid.

Jeg overvejer en psso 3400 eller også en AA6001plus (american Audio).
Mikkel, hvad har du af forstærker til dine st18èr ?

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #13: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Jon
den 17/11-2008 kl. 09.36

Stem op 0 Stem ned 0

Shervin Nabiri skrev:
Står godt nok og overvejer kraftigt at skifte min bunde ud med Das ST18. Der er mange tilhængere af denne type bunde, men personligt har jeg aldrig stiftet bekendskab med dem selv. Ved ikke om de er lettere ( vægt) eller spiller dybere... det er vel en smagssag hvad man bedst kan lide....?

DAS ST18 W-horn er meget mindre end JBL's W-horn, og derfor giver de ikke så meget output >særligt i dybbassen. Men i betragtning af at de fylder godt det halve, er transportmulighederne nemmere, og man kan bare stacke flere kasser og få en god ydelse ud af dem.
Jeg ville ikke bruge DAS st18 enkeltvis (har man 2, så stack dem ihvertfald sammen). Derimod giver JBL's W mere dybde enkeltvis.
Her på markedet er et sæt Ground Sound til kun 3000,- (de små af dem ), og det er inkl 10sound LW1400 enheder som skal recones (rep koster ca 1000kr pr stk) og de horn vejer vel ca det samme som JBL's W, men spiller væsentligt bedre og har højere følsomhed. Du kan ryste ethvert forsamlingshus i smadder med vellydende detalgeret bund med ET sæt af disse med 500-1000W i hver. Du får ikke federe subs for 5000 for et sæt.

Mvh. / Best Regards

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #14: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Frank
den 17/11-2008 kl. 15.19

Stem op 0 Stem ned 0

Ja rep koster cirka 1000kr pr stk. Hvis du vel og mærke selv kan reppe enheder.
Eller bliver prisen noget højere hvis du smider den på værksted.

Det er ikke bare ligesom at klø sig et vist sted. At reppe enheder er en fintfølende sag.

Frank Olesen
Mobildiscotek Night Flame

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #15: Enheder til w horn "JBL bunde"

Skrevet af Jon
den 18/11-2008 kl. 11.05

Stem op 0 Stem ned 0

Hvis du har 4 JBL W-horn og mangler enheder, så er det bare at få købt nogle som passer.

Jeg ved at Carsten Udengaard herindefra engang havde en masse brugte JBL 2240H enheder til salg for en fornuftig pris. tror de var nede på 1000kr/stk til sidst. Prøv at høre om han har flere til salg. Han har stadig nogle annoncer på markedet under lydgrej, så han skulle nok være til at finde.
JBL 2240 er den HELT rigtige enhed til JBL's W-horn (altså hvis de er bygget efter JBL's tegninger) Og den enhed der spiller bedst i dem. Du kan sagtens proppe andre enheder i dem og få et fint resultat.
Som jeg skrev tidligere.. hvis du ikke kan finde 2240, så se om du kan finde nogle med tætliggende T/S data.

Mvh. / Best Regards

15 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 15
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR